Innsbruk

Outermountain

Ny medlem
Innsbruk
Jag o en polare ska till alperna o i vinter,,, funderar på att bo i innsbruk.. undrar om det är mycket säsongare där, eller om alla bor uppe vid skidanläggningarn,, vill ju inte missa gemenskapen bara för att man ska snåla. annan sak om nån vet nåt om bostadsförmedling därnere,, så om nån med erfarenheter om detta kunde svara vore det bra,,

Innsbruk
Insbruck är en relativt stor stad och gör därfor att den tradisionella bum samman hålningen är svår att få, byarna vid skidanläggningarna är jäkligt små och har därför inte heller så mycket bums, Därimot är skidåkningen jäkligt bra.
ex, skidåkningen i Axamer Lizum är jäkligt bra, men det är det sista stället jag skulle bosätta mig på. har vänner som har jobbat där på hotell, och det bedrivs värsta slav arbetet där.
Annars är Insbruck en jäkligt cool stad där det säkert går att röja till hundra %.
David

Innsbruk
Innsbruck är en ascool stad men jag skulle aldrig rekomendera någon att spendera hela vintern där, inte om man är ute efter att åka bräda och hänga med andra säsongare. Åk hellre till någon annan, närliggande, ort i Österrike (typ, st. anton, kitz, saalbach) och ta tåget in till Innsbruck när ni vill ha lite storstad. Åker man ner till Österrike i början av december brukar det inte vara några svårigheter med jobb. Det fixar sej på plats. Ett tips, åker du in till Innsbruck så gå till burtonfabriken och reklamera trasiga burtongrejer (om du har några). Dom e hur generösa som helst med sånt.

Innsbruk
tingeling.
skulle bara säga att ja flyttar ner till Innsbruck (eller rättare sagt Breitenbach) den 23 juni, å om du kommer ner i sommar/vinter eller hur det var, så kan du juh alltid höra av dej. Är kvar ett år iallafall.
-Kristin

Tillbaka
Topp