Inomhusbacke vid isaberg?
Bra skrivit hörru! Någon som förstår tänket Isaberg har!jocke_p sa:Inomhus i Isaberg skulle ge en stor fördel inför exempelvis en Alpresa! Att kunna vara garanterad att få åk i benen innan man ger sig av, även en snöfattig vinter. Och skippa träningsverken på morgonen dag tre!
Det skulle ge alla slalomklubbar och längdåkarklubbar med 20mils omnejd fördel.
Säg att en Dansk eller Svensk familj vill köra en sommar eller höst weekend, då kan ju de vuxna paddla kanot, medans tonnåringarna kan hänga i backen.
Den som tänkt lära sig att åka skidor kan göra detta på försässongen och känna sig trygg i backen utomhus när sedan tillfälle bjuds.
Sen har vi konferenserna/företagsjippon, kan jämföras med gokarting, prova på golf mm. Utför ena dan, skidskytte den andra.
Nån som vet vilken del somm är planerad att byggas in? Själv tror jag på norrbacken! Eller att man bygger en helt ny intill.
Håller oxå med om att det finns mycket att önska från Isaberg med eller utan tak!
Själv skulle jag föreslå en Skidvärd i backen, som håller lite koll på folk som sitter efter skymda krön, inte vet hur man beter sig i liftkortsläsaren, liftkön, när man hoppar på liften, när man hoppar av osv, eller bara frågar om de har det bra! Vore högst lämpligt då det är mycket folk i backen. De flesta är ju ändå nybörjare.
Skulle oxå vilja ha nåt nät som skiljde av huvudbacken då den svänger av mot vänster och övergår till dalbacken. Så att man kan stå på lite i innerkant utan att nån kommer kommer från dalliften i motsatt riktning osv.
Skulle oxå vilja ha en liten avgränsning från övriga utfarter från övriga backar som mynnar ut i dalbacken.
Gärna oxå en grovshaktning i dalbacken så att den blev mer jämnbrant, eller jämnflack, hur man nu vill uttrycka det!
Nån typ av park hade ju inte heller skadat, med egen lift. Samt någon som skötte att det fanns eld vid eldstäderna, känns ju lite konstigt att behöva släpa runt på ved, tändvätska mm. för att bränna nån stackars korv.
Hemsidan är ju oxå under all kritik, man vet ju inte om det är öppet eller ej! Hur svårt kan det vara att uppdatera lite. Känns ju sådär att åka 8mil och att det sedan kanske är stängt.
Själv så kör jag på helgerna, kl:09 - kl:11, sen är det för mycket trängsel och oerfarna åkare för att jag ska trivas. Kl 10:30 anländer bussarna, sen är det kört!
Men på dessa två timmar trivs jag bra!
Vi kanske syn i Isaberg nästa år!
Håller med dig totalt i det du skriver. Men vil ltillägg att det ska också bbygga ett 2km långt skidspår samt en skytte hall, eftersom torsby har kursat så är detta den enda isverige isf, Svenska landslaget har redan visat intresse!
Sen är ju det också ett företags jippo att köra i skyttehallen osv ockaå!
Det är norrbacken som ska byggas in och det är 4stols liften som kommer forsla fupp folket till toppen! Under vintertid så kommer kan kunna öppna upp dörrar på toppen och i botten för att folk ska komma in och ut i backen under vinter säsongen (väldigt tråkigt när det är fint väder att åka i backen eftersom man itne ser soln, man kan ju hoppas på glastak :D )
Ang park, det har varit väldig tjat om park hit och dit på isaberg! Det är så här. Det är inte lönsamt för isaberg att skaffa park. 1. En pisskötare måste anställas som har utbildat sig i parkbygge och måste kunna jobba i princip jämt.
2. Finns ingen riktigt bra plats till park.
3. Om dom bygger park så ska det bli en bra perk och inget skit. dvs krävs mycket snö och tid
Ang Dalbacken att du vill ha den jämn och slät. blir nog svårt då det krävs enorma mångde snö, skulle kosta jävligt mycket!
Ang öppetider Isaberg.com ---> Skidåkning --> Öppetider, Är väl inte svårt?
Dock så står det inte vilket datum dom stänger, men dom stänger imorgon söndag 5 april för säsongen iaf! Om du inte vet annars så finns det telefon nummer att ringa!
Ang skidvärd så är det bra tänkt, men det är ju också liftvärdarnas jobb, förutom att hålla koll på folk som sitter i backen. Vi finns där för att svara på frågot och de gör vi med glädeje, Alltid lika kul när Svensk som dansk kommer
Om du har åkt mycket så har du nog sett mig i 6 stolen på helger
Mvh Liftwaffe Oskar