Inställning av bindningar

Peansisa

Ny medlem
Innebär det något problem funktionsmässigt att skruva ner DIN-inställningen i botten på skalan, utom det uppenbara (att bidningen löser ut lättare förstås!) Det går att skruva ner under lägsta sifferangivelsen.

Tacksam för kompetent tech-feedback!

Undvika ytterliggare muskelsträckningar som jag fick med ett par PX18-spjut...
Har ett par Dynastar Course GS 183 cm med look PX 15 på och har inte en chans att trycka ut pjäxan om den ställs in på lägsta DIN siffran (8). Men om jag skruvar bindningen en bit under sifferskalan går det.

Nya SPX 12 rockerflex går inte enl. butik att sätta på de plattorna som sitter på laggen.

Senast ändrad:
Spontant, utan att veta, skulle jag tro att du får ett väldigt osäkert värde om du ställer den under specade området. Dvs det kanske blir 7, kanske 5 eller ev 1. Man garanterar ju linjäriteten på fjädern inom ett visst område men nödvändigtvis inte utanför. Men det är bara en spekulation.

Så länge du inte skruvar så löst så att något glappar så kan jag inte se någon annan risk än den som Jag_alskar_skidor framför, nämligen att värdet blir ospecificerat.
Det är bara en vanlig spiralfjäder som man förspänner olika mycket, så mer än så bör inte hända.

Jag_alskar_skidor sa:
Spontant, utan att veta, skulle jag tro att du får ett väldigt osäkert värde om du ställer den under specade området. Dvs det kanske blir 7, kanske 5 eller ev 1. Man garanterar ju linjäriteten på fjädern inom ett visst område men nödvändigtvis inte utanför. Men det är bara en spekulation.
Kan inte för mitt liv tro att det sitter en progressiv fjäder i ett par alpinabindningar, så fjädern kommer alltid vara linjär.

Tillbaka
Topp