Insted

Insted
Jag kommer att göra det. -är redan antagen. Har en polare som pluggade
där för två år sen och var grymt nöjd så jag har höga förväntningar.
Hoppas att det går bra med din ansökan!

Insted
jag ska!
har kommit in & så.
betalade förskottet på lght häromveckan oxå. känns gött att det mesta e i princip fixat!

synes där nere då!
ska bli härligt :)

Insted
ja, de skulle va kul att åka ner tillsammans, om alla kan bestämma sig när de vill åka.. man kan säkert hitta en sista minuten med hotell i Chamonix, nå vecka innan kursstart.. Eller åka på roadtrip igenom europa ett gäng och ha lite kul på vägen!
Hör av er till mig om ni är interesserade att planera nått.
MVH Johan

Insted
Ok, alla som har lust att hitta på något kan maila mig på johanfryken@hotmail.com ..
Det kan säkert bli billigt och kul på samma gång!
Något i stil med, Köpenhamn 24h - Amsterdam 48h - Paris 48h - Chamonix..
Detta skulle kunna göras billigt med sistaminuten transorter som tåg och buss! Det finnes säkert billiga vandrarhem på dessa orter och med lite planering kan det bli en rolig roadtrip. Ett annat alternativ är att åka direkt till Chamonix nån vecka i förväg och åka lite men det känns som man kommer vara där en del ändå.. maila mig om ni har några förslag, och vi kan planera tilsammans! Är vi flera stycken kanske vi kan få grupprabatter!

Ha de Bra vi ses MVH Johan

Insted
Tja!

Ska också ner till Cham och "plugga franska"...

Är det ingen som har tänkt åka bil ner för då skulle jag väldigt gärna haka!

har ni hört att det kommer bli den snörikaste säsongen i Cham`s historia?!!

ses på berget elr i baren/NEW

Insted
Ska som samtliga ovan också åka ner och "plugga" i vår.
Ska bli sååååååå otroligt nice.

Tänkte att det vore kul om man kunde få lite kontakt med folk som också ska ner innan man sticker. Skulle ju kunna fixa en lista med icq nr /email adresser alt. mötas i nån chatkanal nånstans.
Om ni känner er intresserade av idén så mejla till oskar@hellqvist.nu och bifoga lite info om er själva samt om ni har några förslag på hur det kan fixas.

"see you in the place with glimmering slopes of powdah"

Insted
Tjaba!
Vad kul, jag ska också läsa hos Insted i vår. Hinner inte åka ner en vecka innan, men ska någon ner med bil dagarna före hakar jag gärna på! Eller är det någon som har koll vilka som har bussresor till Chamonix? Ska bli så kul! Ses! /Hanna

Insted
svar ->Fredarp: Du vet ju att det snarare är Insted of kröka sig sönder och samman.... Se till att ni skolkar rätt dagar bara...

// class of 00

Insted
Ingen som är på att tjacka en bil och dra ner lagom till kursstart, kan ju vara sweet att ha därnere också?

verkar ju vara många som hellre åker bil än flyg...

hör av er om ni är intresserade...

Insted
jag åker lätt gärna ner med bil istället för flyg/buss/whatever.
kan ju var gött att åka med lite "kurskamrater".

nån som har en bil till övers att ta med??

Insted
hejsan, jag vickar lite på Avis och funderar på det där med bil, jag har 40% rabbat på att hyra bil. Mitt förslag är att 3 personer hänger på och vi delar på hyran för bilen för 1 vecka. Vi lämnar bara in bilen i Chamonix. man kan få en Saab 9-5 kombi ganska billigt på 4 personer, bilen kommer då att vara fullt försäkrad inom EU och vid haveri kommer en ersättingsbil att finnas.
Mitt ända karav är att vi delar på ansvaret för bilen och ev. kostnader som te x bensin lika. Samt att minst 3 i bilen har körkort. vad tycker ni ???MVH Johan

Insted
Jajamän

Jag ska också ner. Vore skönt med bil men saknar körkort. Funderar på att flyga, om studierna tillåter tänkte jag dra ner tidigare och värma upp lite med åkningen. Men en roadtrip låter också nice.

Om inte förr så ses vi i snön.

Insted
hejje!

ska plugga. redan anmäld å klar. gör det mestadels för att kunna åka ned på studielån. så man kan stanna hela säsongen utan å jobba. känns soft.
tänkte shit häromdan bara, när jag kollade lite noggrannare. fem dar i veckan ere å FYRA timmar om dan. känns jävligt seriöst. fast det kan ju va schysst oxo.
åker ned själv men har några ytliga grabbpolare som oxo åker ned. alla ska bo på skolan inkl jag.
bor du i stockholm? det gör jag. vore soft å dricka öl innan. hör av dej isåf.
hej hå

Insted
jo, att slippa jobba och låta CSN betala festen är ju ingen dum ide..
som jag har fattat så får man högskolepoäng och kanske finns säkert en de krav och så.
jag kan 0 franska,, men det borde ju vara andra krav på dem som redan kan franska.

Insted
Klättrandet är väl si och så men blir det turande som ger bra åkning så är man ju garanterat med. Synd att det ska vara så förbannat klumpigt med secura-fix bara.

Insted
Är det någon som är seriöst intresserad av att köpa en bil och åka ner med? Tänkte mig följande: Vi blir 3-4 stycken, köper en gammal 740 eller liknande (borde väl gå att få en ok för några tusenlappar var (?)), åker ner den 17 el 18:e (jag kan inte åka tidigare), säljer skiten när vi kommer hem och får tillbaka det mesta av pengarna. Blir helt klockrent.

Blir ett smidigt och roligt sätt att ta sig ner på plus att man garanterat kommer att ha mycket glädje av bilen där nere. Bara att kunna åka och handla mat någonstans utanför cham sparar man nog många sköna euros på...

Hör av er om det verkar intressant.

/Björn

Insted
tjena,
jo då, jag ska med till Chamonix o plugga. Fick "final-bekräftelsen" igår, känns bra.
Vet dock inte riktigt hur jag tänkt ta mig ner.

Du väntade dig kanske en så massiv respons på ditt inlägg? Kul att hitta några som ska med.

Du kommer nog med all säkerhet med, pratade med Insted i förrgår och nu hade de tillsatt 70 av 120 platser. låter bra

Ha det!

Insted
Tjohej alla!

Det verkar som jag blir gammelfar på Instead i vinter om man utgår från att de som skrivit i detta forum utgör en representativ del av alla på kursen :-)

Det blir garanterat kul i alla fall. Många sköna svängar i både pist och djupsnö ska nog hinnas med.

2 månder kvar nu bara :-)

Vi ses i skidorternas skidort och alpinismens högborg!

/U

Insted
är det någon som inte ska boka boende genom insted så hör av er så kan man ju försöka hitta en lägenhet och dela. det blir säkert billigare

Insted
Tja,

Tänkte också plugga via insted en sväng. Att fixa boende via insted verkar ju dock en aning dyrt. Någon som försökt fixa något själv? Någon som är sugen?
Borde inte vara så svårt att fixa en stor lägenhet, och blir garanterat billigare.
Jag och kanske en till kille är nog intresserade av något liknande.

Jag har bil och tänker nog åka ner i den. Så om det fortfarande inte är någon som har nått sätt att åka på, så går det bra att åka med.

Måste dock ta och anmäla mig först. Fick ett mail av insted igår, och det finns fortfarande platser kvar iaf, så mycket vet jag.

hasta luego..

Insted
Ska oxå te Cham o plugga lite. Ska ju bli riktigt najs. Har ännu inte bestämt mig för hur jag ska komma dit. Finns det inte typ långfärdsbussar som går ned genom europa o som man kan hänga på? Annars är jag intresserad av o samåka i nån bil. är det bara jag som inte kan nån franska....än?

Insted
någon som redan kan lite franska kanske kan lägga in ett gott ord för oss som ska till Cham hos de franska vädergudarna så vi får ordentligt med snö...

Insted
Nån mer än jag som tänker sticka ner ett par dar innan skolan börjar?
Själv så flyger jag ner den 15:e,
vore schysst att träffa en eller annan freeride-räv och ladda inför säsongen.

see you where the beer flows like whine.

Tillbaka
Topp