Inte 20årig kille... Vart åka?

AnnikaB

Ny medlem
...men skidglad tjej på 29 som vill åka skidor några månader i vinter. Kanada, alperna el USA, får se hur mycket pengar jag får ihop. Festen e inte det viktigaste, utan skidorna!
Har tyvärr ingen kompis som vill hänga med, så är det någon som har en plats eller något annat tips eller förslag, så skriv!
/Annika

Hej!
Lite i samma sits..

Tänkte åka till Chamonix i slutet av januari. Vill mest åka nånstans där alla inte är 23minus-nånting. Inga stora planer än dock. Tror att Cham är bra om man vill ha blandade åldrar och lite stad att hitta på grejer i.

Ett tips är nog att åka någonstans som ligger lite mer avsides. De flesta förstagångsbummarna (dvs <23) brukar slammas upp i Val Thorens, Chamonix, St Anton, etc. Det finns såklart mycket trevligt folk på de större orterna men min (ringa) erfarenhet är att det är mer trevliga, duktiga och lagom avspända människor per capita på mindrea orter.

Jag skulle rekomendera att du tar flyget över till Canada och Bc. Sikta in dig på kicking och bo i Golden. Har själv varit där i 2 vintrar och ska dit igen med kompisen. Har bara bra att säga om Canada treviga/avspända människor bra skidåkning och oftast mycket snö.
Gillar du att tura så har du världsklass på åkningen typ Rogers Pass som ligger endast 45min väster om Golden.
Har du frågor så hör av dig.
Mvh Anders...

Visst finns det många som tar en vinter i chamonix innnan dom börjar plugga eller liknande. Men som du säger så är det ganska blandat. Om man dessutom åker skidor på ett annat sätt än kidsen. (Läs går mycket på tur). Finns det definitivt många i 25+ kategorin.

Sen är det ju en charterstad så är man bara ute efter lugn och ro är det nog fel, men fördelen (jämfört med andra skidorter) är att stan är relativt stor med mycket folk så man har lite mer att välja på. Umgängesmässigt och icke-skidrelaterat då. Sen ligger ju stan inbäddad mellan riktigt stora berg också.

Tillbaka
Topp