Internett i Alperna?

Internett i Alperna?
Tjena!

Hur ordnar jag bäst internett för en säsong i Alperna?
Vissa boenden har någon sorts fast uppkoppling har jag sett men många har nog inte det och då bör ju mobilt bredband va ett smidigt sätt att ordna det.
Men då undrar jag hur ni som skaffat det tidigare säsonger i Alperna löst det för på erbjudanden jag kollat på i sverige så binder man ju upp sej ett år eller mer för det mesta eller så betalar man väldigt mycket per megabite eller vecka eller vad det är.
Vad är bästa lösningen, behöver ett ganska stabbilt internett på minst 2 mbit per sekund som man inte binder upp sej länge på och som inte bör kosta mer än 500kr per månad. Behöver det i jobbet.

Vore det svårt o skaffa nått smidigt så funderar jag på Åre istället för där ska väll va bra täckning och då kan jag bara ta med mitt nuvarande men vore kul o ha möjlighet o dra till Alperna med. Det är Österike och Frankrike som är aktuella länder isåfall.

Kom med erfarenheter och förslag, namn på bolag och abbonemang.
Tack på förhand gott folk :)

Senast ändrad:
Internett i Alperna?
Att köra ett svenskt bredband ( mobilt ) kostar otroligt mycket om du använder det utomlands.

Kör annars ett vanligt hederligt internet kafé som det finns gott om där nere, brukar inte kosta något utan ta en kaffe och slå dig ner.

Internett i Alperna?
ibland finns det även kommersiella trådlösa nätverk du kan ansluta dig till... det är bara att ta fram dattan o söka... men du får nog räkna med att punga ut 30 euro för en vecka...

Internett i Alperna?
Pillows, Mitt svenska bredband skulle jag bara använda om jag åker till Åre. SKulle skaffa ett mobilt hos lokal leverantör om jag åker till alperna, frågan var ju bara om dom har något smidigt abonemang lagom för en säsong och bra täckning.

Internettcafe är inte aktuellt då jag behöver mycket tillgång till internett för mitt jobb.

diffused, vill ha nått jag vet jag kan få på alla orter så jag inte sitter där utan sen men tack för tippset.

Internett i Alperna?
http://www.a1.net/

Dom var jag på väg att skaffa mobilt bredband hos när jag var i österrike,
men blev aldrig av, av olika anledningar. Tror dom är helt ok med teckning och så.
Ska finnas flera andra leverantörer men kommer inte ihåg vad dom heter.
Testa sök på google, "internet österreich" eller likn

Internett i Alperna?
A1 har ett slags "kontantkorts"mobilt bredband. Du payar 40-80 euro i startavgift för modemet inkl 2gb eller vad det är. Sålänge du inte laddar ner, kollar på för mycket bilder på nätet etc så räcker det rätt länge. Ändrar du lite i alternativen på din webläsare så att du inte kan se bilder och flashgrejer etc så klarar du dig nog i 2 månader minst. Sen kostar det typ 10-20euro per gb som du vill fylla på med. Minns inte exakta priser men ungefär dom här summorna handlar det om.

Internett i Alperna?
yoo..
ska ner till st anton i vinter och undrar vad för internet som rekommenderas att använda där nere..
Jag vill ju kunna hålal kontakten med vänner o flickvän under säsongen..
Hur har ni som varit där tidigare löst en här frågan??

Snödjup

Tillbaka
Topp