internett i alperna?

internett i alperna?
Tjena. Ska dra till alperna o säsonga i vinter och behöver ha en internett uppkopling för mitt jobbs skull. Så jag undrar om det brukar kunna ingå i boendet relativt ofta nu förtiden eller om det är få undantag att det gör det.
Eller så vore det ju smidigt att skaffa mobilt bredband om det finns täckning för det där mellan bergen, vet att det var kasst i sälen i vintras så har ju svårt att tro att det ska funka där nere men kanske?
Eller om någon har ett annat förslag på hur man kan lösa det smidigt, internett cafe räcker endast i nödfall om dom har trådlöst, vill ha/behöver i boendet.

Alla tipps och erfarenheter ang detta uppskattas

internett i alperna?
Jag bodde i Saalbach hela förra säsongen, vi bodde visserligen mitt byn och det fanns många trådlösa nätverk man kunde snylta på, inte så jätte drifktsäkert när det gällde mottagning och sen var dom avstängda vissa gånger så vi tröttnade och köpte ett mobilt 3g bredband som fungerade alldeles utmärkt där, snabbt, pålitligt och inte så jättedyrt beroende på vad du gjorde på internet eftersom du betalar för den information du skickar och tar emot.
Vi brukade tanka på med 20 euro detta räckte vid normalt surfande mellan 40 och 60 timmar.

Om du kommer bo i en större by tror jag säkert det finns många oskyddade trådlösa nätverk du kan snylta på, eller om du hittar ett låst nätverk som tillhör ett hotel så kan du säkert köpa in dig för en mindre summa.

Senast ändrad:
internett i alperna?
Hej tack för svaret.
Det måste va driftsäkert så snyltande går nog ut men om mobilt bredband funkar vore det ju grymt, någon mer som har tetstat det i andra alpbyar? Jag ska försöka dra till Ischgl så det vore bäst o få veta om det funkar där men St anton ligger ju nära så det säger kanske nått o där borde det ju finnas nån som haft det?
Skriv gärna vilket bolag om det kan va skillnad på täckningen tänkte jag.
Vilket bolag hade ni mobilt igenom Jens?

internett i alperna?
Vi hade T-mobile om jag inte minns fel.. jag kan nästan sätta mina skidor på att det kommer fungera bra i Ischgl eftersom det är en större by

internett i alperna?
kolla in A1/mobilkom austria, 3, Orange, T-Mobile Austria, Telering, och alla virtuella operatörer är ocksa alternative kanske

bredband pa pensionat, gasthaus osv är inte sa vanligt...finns ibland men maste man kolla i förväg naturligtvis

internett i alperna?
någon som vet hur det är med internet i St.Anton? Finns det många trådlösa nätverk att snylta på? Hur är det ute i St.Jakob?
någon som har koll?

internett i alperna?
låter som det ska funka med mobilt bredband ändå, lite mer tipps om det är nått särskillt bolag som funkar bäst vore bra.
deltaboarder vad menar du med virtituella operatörer?

oscarius skaffa ett live så du kan sluta sitta och påpeka folks stavning i ett skid/snowboardforum eller plugga till svenska lärare eftersom du verkar mer fascinerande av rättstavning än skid/snowboard åkning. bara ett tipps ;)

internett i alperna?
powderdreams:
virtuella operatörer är "operatörer" som inte har nagot eget nätverk men säljer tjänster precis som om de hade ett eget nät men det kör egentligen pa nagon annans nät. Exempelvis för vanlig pre-paid mobiltelefoni fran österrike finns det en billig som heter eety... tror inte de har data iof...

internett i alperna?
Rättelse av mitt förra inlägg, det var A1 vi använde och det fungerade as bra.

För övrigt, sjukt fjantigt att gnälla på att han stavade internet fel.

Tillbaka
Topp