Intervju Örebro

Ouzo

Ny medlem
Intervju Örebro
Hejsan! Jag ska på intervju i Örebro den 15e September och skulle behöva lite tips från någon som är erfaren! Hur går det till och hur ska jag bete mig?

Intervju Örebro
Ge gärna lite mer information om vad det är för typ av intervju och liknande. Då blir det enklare att komma med tips. Lycka till hur som helst!

Intervju Örebro
Självklart, dumt av mig! Jag sökte jobb på Skistar som liftvärd i Lindvallen/Högfjället och fick ett samtal från dem igår där dem berättade att jag skulle komma på intervju. Jag är helt oerfaren när det gäller intervjuer så lite tips skulle uppskattas. :)

Intervju Örebro
Jo det är klart. Men jag undrar mer vad det är för slags frågor som kommer ställas, vad är det dem vill ha reda på?
Ska man klä sig propert eller "ledigt"? :P

Senast ändrad:
Intervju Örebro
Jag sökte också till Vemdalen. Har bara fått svar från Åre och Lindvallen än så länge:)

Senast ändrad:
Intervju Örebro
Tjenna! Grattis till dig får man säga först :)

Jag var på samma intervju förra året (som liftvärd i lindvallen) . Va bara dig själv. Att vara glad och positiv är också mycket bra, då de ser att du kan vara vänlig till gästen i liften. Berätta att du kan åka skidor och tycker det är kul ( det ända man gör där uppe på sina lediga dagar) Berätta även om området (om du kan något om det självklart) De avslutar alltid intervjun med att fråga varför de ska just anställa dig (så då får du smöra lite extra) Klä dig i jeans och en snyggare tröja. Allt detta gjorde jag och jag fick jobbet haha ;) Vi kanske syns till säsongen, ska jobba som skidlärare (Lindvallen) i år. P.S Jobbet är det roligaste man kan få så lycka till / Jacob S

Intervju Örebro
Att vara sig själv är ju ganska basic och ett bra tips men sen att visa att man är artig, glad och social. Brinner man för skid eller snowboardåkning så är det ett stort plus.Lögner genomskådas... Vissa satsar på långsiktighet och vill att man kanske har ett humm om vad man vill göra dem närmsta åren. Var påläst om jobbet och dvs arbetsupg. och företaget, skadar aldrig! Lycka tilll

Intervju Örebro
Hej! Jag har fått intervju för Kläppen i Örebro i nästa vecka... Var bra att läsa denna tråd för att få lite tips, borde väl vara ungefär detsamma på deras intervjuer. Nån som har säsongat just i Kläppen? Lycka till på era intervjuer!:)

Intervju Örebro
Tjena!

Precis som de andra har skrivit var dig själv. Berätta varför du vill ha jobbet och varför det skulle passa dig. Ofta brukar de kunna fråga om bra/mindre bra egenskaper så att fundera lite kring det innan skadar inte.

Är inne på samma funderingar om Arbetsförmedlingen. Har åkt på intervju resa förr och då har jag fått ersättning när jag var inskriven som arbetssökande på ams. Så antar att du måste vara inskriven för att kunna få hjälp. Själv ska jag på intervju b.l.a i Vemdalen men problemet för mig är att jag just nu har ett jobb som slutar i oktober. Frågan är om det går att få ersättning ändå?

Ska kolla runt lite på hemsidan. Nån annan som vet?

Måbra!
Alex

Intervju Örebro
Jag har för mig att du måste vara inskriven i tre månader för att kunna få någon som helst ersättning men om du har varit inskriven tidigare så kanske du får det direkt?

Intervju Örebro
Vikt och vikt!? Ja det ser ju lite bättre ut om du kan berätta lite om området och så. Jag fick ingen ersättning förra året när jag skulle på intervju i Örebro bara för att man måste fyllt 20 år för att får reseersättning från Arbetsförmedlingen.

Intervju Örebro
dem kan fråga lite vad som helst men oftast ska man börja med att berätta lite om sig själv, intressen osv. beskriva sig själv med några ord samt säga hur man tror kompisar/kollgegor skulle sagt om dig. och som tidigare nämt är det viktigt att vara glad och framåt, samt verka hyffsat seriös. visa att du vill ha jobbet mer än allt :) klädseln är nog rätt casual, inte kostym i alla fall! Lycka till :)

ska också till örebro på onsdag, ses kanske där!

Senast ändrad:
Intervju Örebro
Har alla ni fått intervju genom telefon samtal eller via mail?

Jag ska också till örebro 12 e och 18 e

Tycker skistar är så sjukt sega att ge besked.

Intervju Örebro
Jag var på intervju igår i Örebro :)

var bara dig själv, det är ju utifrån det som de ska bedöma om du passar för jobbet eller inte.

Skistar har redan gett besked om vilka som ska upp på intervju. (jag har iaf fått svar från lindvallen, åre och hundfjället)

Intervjuerna har jag fått genom telefon samtal (utom åre , de mailar)

Lycka till!

Senast ändrad:
Intervju Örebro
Jag fick jobb som skidlärare på Kläppen.
Men jag ska åka upp till Tandådalen/Hundfjället på intervju och känna på hur det funkar där uppe.
Blir ett väldigt tufft beslut om jag får ett ja hos de med.
Någon som har jobbat som skidlärare på Hundfjället eller Kläppen som kan ge lite fördelar/nackdelar?

Intervju Örebro
Honeyqute sa:
Jag fick jobb som skidlärare på Kläppen.
Men jag ska åka upp till Tandådalen/Hundfjället på intervju och känna på hur det funkar där uppe.
Blir ett väldigt tufft beslut om jag får ett ja hos de med.
Någon som har jobbat som skidlärare på Hundfjället eller Kläppen som kan ge lite fördelar/nackdelar?
Så du fick besked direkt från Kläppen eller? Till mig sa dom att besked kommer v. 38. Hoppas att det inte är kört för min del

Intervju Örebro
Honeyqute sa:
Det är absolut inte kört för din del.!
De hör senast av sig v.40
Har du sökt skidlärare?
Nej, jag sökte liftvärd, och jag tyckte att intervjun gick väldigt bra. De verkade nöjda. Nu får man bara hålla tummarna då.

Intervju Örebro
Jaa, men det måste ju vara grymt skönt att få besked så snabbt. Har du skidlärarutbildning?

Intervju Örebro
När jag var på intervju för lindvallen så frågade dem typ alla frågor som man svarade på på internetansökan, sen lite om ens familj, typ vad jag skulle tillföra till arbetsplatsen med mera. Dem kommer ju med frågor iaf så det är bara o svara o se glad ut :)

Intervju Örebro
Jag var också på intervju för Kläppen igår och det kändes väldigt bra! Får besked så snart som möjligt så håller tummarna :)

Intervju Örebro
ok så det känns ju ganska kört för min del då :/
Det störiga är ju att de borde skicka om man inte får så fort som möjligt..

Intervju Örebro
Elin871 sa:
ok så det känns ju ganska kört för min del då :/
Det störiga är ju att de borde skicka om man inte får så fort som möjligt..
Ring och fråga annars? Kan ju inte skada och du får ju ett besked då..
Har de redan bestämt sig blir det ju inte värre än ett nej. Har de inte bestämt än får du ju en extra liten chans att visa vem du är.

Intervju Örebro
Jag hoppas verkligen att det inte dröjer länge innan man får svar från Kläppen. Tiden står ju i princip stilla just nu, känns det som.

Läget är alltså följande (gällande Kläppenjobb):

Honeyqute har fått jobb.
Jag, ellinor och eff väntar på besked. Har jag missat någon?

Ska bli spännande att se hur detta slutar.

Tillbaka
Topp