Intresse för tävling i umeå?

EnterMan

Ny medlem
Har funderat på ett litet annorlunda koncept för en tävling.
Det som behövs:
Hopp.
Rail.
Ett par glada åkare och ett gäng med glada fotografer

Hur?
Jo man ger tävlingen några timmar där alla får hoppa/raila bäst dom vill, sen så är det upp till fotograferna att få ner så bra bilder som möjligt under den tiden.
Alltså man tävlar inte i par fotograf/åkare utan alla tävlar med alla. efteråt lämnar varje fotograf in x st bilder för bedömning.

Sen låter man en jury bestämma den/de bästa bilderna i några olika kategorier.
Vinnare är alltså den som tagit det fotot samt den som råkar vara på det kortet.

Gör ju att även den som står bakom kameran får något för sina ansträngingar

Alla tävlingar i umeåområdet gillas!;d

låter som en bra idé men jag tycker hellre att det är den som åkt bäst som får vinna istället för att den som råkar vara med på en bild vinner. För då är ju risken att det blir par fotograf/åkare eftersom fotografen kan välja vem den vill fotografera?

Jo men att bli bra på bild handlar inte om att kunna snurra 18 varv och då kan det vara en helt annan sak att göra ett snyggt trick som ska vara snyggt i en sekund.
Om en fotograf står nedanför ett hopp kommer han ju att ta kort på alla som kommer och hoppar för att få så stor chans som möjligt att ta en bra bild och om han inte gör det så kanske någon av de andra tar den bilden och vinner i stället.

tycker att det låter som ett skitkul koncept! om det blir av så kommer det nog ett gäng från skellefteå! =D

Jag tycker man hellre ska tävla i typ olika teams, att man är typ x antal i varje team, plus 1 fotograf, och dom som får bäst kort inom sitt team vinner och får dela på priset:) Som o joss typ :) fast med foto istället för film :) de skulle va AWESOME!!!!!

Jag skulle definitivt vara med. En sån tävling har jag faktiskt en rimlig chans att vinna (förutom best krash då, jag har samlat på mer än 9000 bestkrasch vinster -.-)

ska kolla och se om intresse finns bland andra, tex dom som har backen samt kanske någon sponsor. jag lovar inget och drar heller ej igång något jätteprojekt då det i så fall bara är jag just nu som har intresse av att organisera något. Men det gäller ju som sagt att intresse finns i första led från åkare och fotografer.
Åkare verkar det finnas intresse från men vet ej hur det är med fotografer.

Detta är något som jag insett kommer ta vädigt mycket tid. men då jag är mitt uppe i slutet av min högskoleutbildning så verkar det bli lite av den varan.
Sen bör man väll vara några stycken för att kunna dra igång karusellen, jag är ensammen

Tillbaka
Topp