Invalid drive F:\

henning2

Aktiv medlem
Jag har stött på ett sjukt problem, nämligen så här.

Jag kan inte installera nya program på min dator och inte köra program genom genvägar, för det står nämligen "INVALID DRIVER F:\" och då började jag tänka och min "bärbara hårddisk" heter f:\ på datorn och så fort när jag kopplar in den så funkar allt utmärkt men annars inte.

Har hittat på sider att kan ska gå in på start-kör-regedit sen gå in i mapparna där och kolla om något körs i f:\ istället för "c:\ eller d:\". Men hittar ju inget.

Det värkar som datorn tror att det är "datorns egna hårddisk eller liknande" snälla hjälp mig !

/ christian

" Det värkar som datorn tror att det är datorns egna hårddisk eller liknande "

Det tror jag inte.
För övrigt ett väldigt konstigt problem, det som möjligen skulle kunna ha hänt är att någon fil från c:\WINDOWS har kommit över till din portabla hårddisk, dock ser jag även det som mycket märkligt om som du säger att du inte hittar något som körs från f:\.

tror dock inte det finns så många som kan hjälpa dig ordentligt med detta problem här. Fråga på något mer mjukvarukunnigt forum som t.ex. Hamsterpaj.

Senast ändrad:
CrashX sa:
" Det värkar som datorn tror att det är datorns egna hårddisk eller liknande "

Det tror jag inte.
För övrigt ett väldigt konstigt problem, det som möjligen skulle kunna ha hänt är att någon fil från c:\WINDOWS har kommit över till din portabla hårddisk, dock ser jag även det som mycket märkligt om som du säger att du inte hittar något som körs från f:\.
Nej jag tycker det med, men jag vet inte om jag gör rätt, hmm ?

Antagligen ligger väl filerna som det är genvägar till på externa disken?

edit: Såg inte att du inte kunde installera program heller, såg bara att genvägarna inte funkar. Isf vet jag inte.

Senast redigerad av en moderator:
Hittade felet nu "tror jag", i alla fall så hade en map som ska vara kvar på datorn kommit över till hårddisken. Så därför trode datorn att bärbara hårddisken var C disken, tror jag.

!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp