Investera i lägenhet, vart?

MattiasL

Ny medlem
Nu ska det bli av! Ska investera i en lgh i alperna men är kluven om vart så jag behöver er hjälp.

Tipsa gärna om vilka orter som kan vara värt att titta på. Lite olika krav:

- Max 1-2h från större flygplats.
- Varierad åkning dvs allt från barnfamilj till mer utmanande.
- Skall finnas sommaraktiviteter såsom MTB, skärmflyg, vandring mm.

Give it to me!

Senast ändrad:
Saalbach/Hinterglemm i Österrike passar in på din beskrivning, går shuttle från Salzburg flygplats 7-8 ggr per dag och tar ca 1.5 timmar.

Finns MTB, skärmflygning, vandring och även ett litet vattenland.

Skidåkningen passar alla och man hittar även lite mer utmanande åkning oxå om man inte har någet emot en liten hike.

Rent sponant - Chamonix, Portes du Soleil runt Genéve.

Serre och Alpe runt Grenoble? Även nära till massa annat säkert.

Flyg till Turin och så når du en massa på italienska sidan, har av någon anledning fått för mig att saker är billigare där.

Chamonix behöver ni aldrig tröttna på i alla fall. Men lägenhetspriserna... och det är väl inte helt idylliskt heller om det är det ni är ute efter.

lillishard sa:
Saalbach/Hinterglemm i Österrike passar in på din beskrivning, går shuttle från Salzburg flygplats 7-8 ggr per dag och tar ca 1.5 timmar.

Finns MTB, skärmflygning, vandring och även ett litet vattenland.

Skidåkningen passar alla och man hittar även lite mer utmanande åkning oxå om man inte har någet emot en liten hike.
Saalbach ska jag kolla på. Man snöar in sig lite på Italien och Franrike att man lätt glömmer bort Österrike.

Dekadent sa:
Rent sponant - Chamonix, Portes du Soleil runt Genéve.

Serre och Alpe runt Grenoble? Även nära till massa annat säkert.

Flyg till Turin och så når du en massa på italienska sidan, har av någon anledning fått för mig att saker är billigare där.
Grenoble... Har inte så bra koll på flygen men är det inte lite tunt med flyg dit?

Chamonix är ju en klassiker och självklart en kandidat. Priserna ligger i högsta klassen men det kanske är värt det. Ska ta en titt.

hannathomas sa:
Hej du kan købe min i val thorens efter denne season 14/15 til mai

om mere info send mig en mail fogsgaard@yahoo.com
Thomas, jag har ingen panik att köpa så efter denna säsong funkar för mig. Jag skickar dig ett mail så kan du skicka över lite info/bilder/läge osv.

Tack!

1-2 timmar beror ju förstås på ifall det finns specifika krav på hur transporten ska ske. Om det ska vara smidigt med kollektivtransport så känns ju förstås Chamonix svårslaget. I gengäld antar jag att barnvänligheten blir sådär om man bor inne i stan och får långt till backarna.

Alagna kanske kan vara något. Gick smidigt att köra upp med bil från Milano och dit går det ju regelbundna flyg.

skulle tipsa om mayrhofen/hintertux
ca 5 mil från insbruk flygplats
All typ av åkning finns (hintertux har riktigt bra puder om det dumpar lite)
Väldigt lång säsong om man åker på hintertux glaciären!

När jag var där i mars så fanns det väldigt mycket reklam för MTB, Skärmflygning och fallskärm. går även att utbilda sig (10dagars intensivkurs) för inte allt för stor peng

J_Gabrielsson sa:

När jag var där i mars så fanns det väldigt mycket reklam för MTB, Skärmflygning och fallskärm. går även att utbilda sig (10dagars intensivkurs) för inte allt för stor peng
Hintertux eller Mayrhofen har jag varken hört talas om eller varit i men det verkar ju få bra betyg av recensionerna här på sidan.

Hur är byarna? Är det i Mayrhofen man ska bo för att det finns flest utbud av restauranger och aktiviteter eller funkar det lika bra i Hintertux?

MattiasL sa:
J_Gabrielsson sa:

Hintertux eller Mayrhofen har jag varken hört talas om eller varit i men det verkar ju få bra betyg av recensionerna här på sidan.

Hur är byarna? Är det i Mayrhofen man ska bo för att det finns flest utbud av restauranger och aktiviteter eller funkar det lika bra i Hintertux?
Jag har inte någon speciellt bra info om hintertux som by då jag bara har åkt skidor där men tror det är betydligt mer aktiviteter i mayrhofen.
Kommer ni ha bil? Isåfall är det 30 minuters bilresa mellan mayrhofen-hintertux sen finns det även ett superfint äventyrsbad i fügen ( 30 minuter från mayrhofen). Finns även en skidort i zel am ziller som är brevid mayrhofen.

Blev en jäkligt rörig text men fråga på ifall du har några funderingar

Tillbaka
Topp