iPhone 4

iPhone 4
johanjc sa:
SNDVLL: du försöker bevisa nåt och hänvisar till wikipedia? xD då kan du ju lika gärna ge upp, vem som helst kan ändra texter och fakta på wikipedia!
Men är du skön eller? Wikipedia är i dom flesta fall en minst lika bra källa som en gammal tjock Encyklopedi, oftast bättre då den är aktuellt uppdaterad. Wikimedia jobbar som fan med att redigera felaktiga uppgifter, och för att ändra i en text måste man ange en vettig källreferens.

iPhone 4
SNDVLL sa:
... Håller helt klart med om att dom var snåla på 3G-farten. Fick ett glatt SMS av telia igår där dom sa att dom höjt farten upp till 10 MB/s. Kul att telefonfan bara stödjer 7,2 MB/s..
Oj, det var rätt så snabbt för att vara en telefon. Jag menar, 10MB/s - det är nästan tio gånger mer än jag får ut här hemma vid datorn.

Fast nu kanske du menade 10, resp. 7.2 Mbit/s, vilket verkar mer troligt. Kalla mig besserwisser, men det är ganska stor skillnad. ;)

För övrigt så verkar det som en rätt så schysst telefon, men tyvärr så kommer priset självklart ligga över molnen som vanligt. Skulle jag köpa en telefon nu så hade det lätt varit en Desire, för typ hälften av priset för en iPhone 4.

iPhone 4
Citruz sa:
SNDVLL sa:
... Håller helt klart med om att dom var snåla på 3G-farten. Fick ett glatt SMS av telia igår där dom sa att dom höjt farten upp till 10 MB/s. Kul att telefonfan bara stödjer 7,2 MB/s..
Oj, det var rätt så snabbt för att vara en telefon. Jag menar, 10MB/s - det är nästan tio gånger mer än jag får ut här hemma vid datorn.

Fast nu kanske du menade 10, resp. 7.2 Mbit/s, vilket verkar mer troligt. Kalla mig besserwisser, men det är ganska stor skillnad. ;)

För övrigt så verkar det som en rätt så schysst telefon, men tyvärr så kommer priset självklart ligga över molnen som vanligt. Skulle jag köpa en telefon nu så hade det lätt varit en Desire, för typ hälften av priset för en iPhone 4.
Självklart Mb/s ska det vara :P

iPhone 4
"Keep applications open in the background. Organise your apps with folders. Shop for books in the iBookstore. The 8GB iPhone 3GS takes advantage of all the great features of iOS 4." Kommit en 3GS 8gb nu också?

iPhone 4
oskarmunters sa:
"Keep applications open in the background. Organise your apps with folders. Shop for books in the iBookstore. The 8GB iPhone 3GS takes advantage of all the great features of iOS 4." Kommit en 3GS 8gb nu också?
de e fan rätt najs, fast det skulle nog funkat att dom bara gör en ny iphone 4, 3GS 8gb borde inte va storsäljare ..

iPhone 4
wallb3rg sa:
oskarmunters sa:
de e fan rätt najs, fast det skulle nog funkat att dom bara gör en ny iphone 4, 3GS 8gb borde inte va storsäljare ..
3g 8 gig försvinner ju, 3gs 8 gig kommer istället för den. De måste väl kunna erbjuda ett lite billigare alternativ.

iPhone 4
Apple prylar i all ära, men just iphonen är jag inget fan av. Har en jävla piss mobil men när jag fingrat på mobiler tycker jag HTC har varit bättre. Visst att det finns sjukt mycket apps men hur kul är dom? HTC reklam är ju briljant också, älskar den.

iPhone 4
Perkal sa:
Apple prylar i all ära, men just iphonen är jag inget fan av. Har en jävla piss mobil men när jag fingrat på mobiler tycker jag HTC har varit bättre. Visst att det finns sjukt mycket apps men hur kul är dom? HTC reklam är ju briljant också, älskar den.
apps är hur kul som helst, man måste bara hitta guldkornen ;)

säger bara en sak, ANGRY BIRDS! woah vilket spel : D

iPhone 4
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅhhhh apple kommer ta över världen! :D jag vill ha en sån där :p

iPhone 4
fabbinjo sa:
Det är nästan så att man blir förbannad. Är dom så dumma eller försöker dom bara ljuga ang videosamtalen? Dom är verkligen inte först och bara en liten liten disclaimertext nämner att båda parter måste ha en iPhone4 och sitta med ett trådlöst nät. För helvete, videosamtal är verkligen inget nytt och dessutom har resten av tillverkarna det på riktigt, dvs över telenätet.

iPhone 4
Fiberteknologi sa:
Det är något förstärkt glas som kan böjas flera cm innan de går sönder, så att dom har de är bara positivt och hållbart. Sen är de en förstärkt ram som är specialgjord så den fungerar även som antenn.
Att filma i HD låter ju inte så dumt heller..

Men den har inte släpps än ifall någon vill veta. Apple har bara gått ut med den. Släpps i USA 24 juni och ungefär en månad senare i Sverige.
Passande att mitt abonnemang går ut 20 juli (Y)
den släpptes igår i usa stod de i tidningen. haha fyller år idag då hade dom kopierat artikeln och gett mig den. och sa att jag skulle få en iphone 4 nör vi åker till usa om 2 veckor! CLEANT!!!!!

iPhone 4
den släpptes igår i usa stod de i tidningen. haha fyller år idag då hade dom kopierat artikeln och gett mig den. och sa att jag skulle få en iphone 4 nör vi åker till usa om 2 veckor! CLEANT!!!!!

Va? är du seriös Fabian?:O jävlar va nice och grattis! kommer upp till dej och äter tårta snart;)

Senast ändrad:
iPhone 4
Utter sa:
fabbinjo sa:
Det är nästan så att man blir förbannad. Är dom så dumma eller försöker dom bara ljuga ang videosamtalen? Dom är verkligen inte först och bara en liten liten disclaimertext nämner att båda parter måste ha en iPhone4 och sitta med ett trådlöst nät. För helvete, videosamtal är verkligen inget nytt och dessutom har resten av tillverkarna det på riktigt, dvs över telenätet.
Efter lång studie av den tekniska delen av detta forum har jag kommit fram till att Utter inte ær Apples størsta fan..?

iPhone 4
lillbever sa:
Fiberteknologi sa:
Det är något förstärkt glas som kan böjas flera cm innan de går sönder, så att dom har de är bara positivt och hållbart. Sen är de en förstärkt ram som är specialgjord så den fungerar även som antenn.

Men den har inte släpps än ifall någon vill veta. Apple har bara gått ut med den. Släpps i USA 24 juni och ungefär en månad senare i Sverige.
jag hade lite fel. den fins att köpa i butik 24 juni. men kunde köpas idag om man förhandsbokat den. kameran filmar i 720 progresiv bild. 40 bilder i skeunden tror jag de va. finns en film på appstore om de!

iPhone 4
lillbever sa:
lillbever sa:
Fiberteknologi sa:

jag hade lite fel. den fins att köpa i butik 24 juni. men kunde köpas idag om man förhandsbokat den. kameran filmar i 720 progresiv bild. 40 bilder i skeunden tror jag de va. finns en film på appstore om de!
Du har fortfarande fel. Den fanns inte att förhandsboka förens i förrgår, eftersom ingen utanför Apple officiellt kände till den (Känner till att den läckte, men den var inte släppt för det). Sen filmar den i 30 fps, stod på Steves slides under keynoten och står under specen på Apples hemsida, http://www.apple.com/iphone/specs.html ...

iPhone 4
FlipsterN sa:
Utter sa:
En hel del saker som får åtminstone mig att dra åt mig öronen.
*Skriver ut som att videosamtal är någon slags revolution. Va fan, har haft det i mina telefoner i snart 10 år.
*Inga specifikationer ang prestanda. Processor? 3gs är ju rejält mycket långsammare än t ex HTC Desire (600 vs 1000) och i sommar/höst kommer det både Samsung och HTC-lurar med 1,2 och t o m 1,5 dual core.
*Fungerar inte under 0° över 35° eller över 3000m.
*Fortfarande fruktansvärt låst. Ej flashkompatibel.
*Fungerar inte under 0° över 35° eller över 3000m. föregående fakta stämmer inte över huvudtaget :P
Precis

iPhone 4
PNyberg sa:
Efter lång studie av den tekniska delen av detta forum har jag kommit fram till att Utter inte ær Apples størsta fan..?
Nja, kan väl säga att jag baserar mina teknikinköp på mer än ett snyggt yttre :D

Mer svar kommer imorgon, go natt...

Fortsättning: Problemet jag har med Apple är att dom är jävligt bra på att skryta om saker som dom inte borde skryta om. T ex videosamtal nu. Typ som att säga "jag droppade en 10m klippa igår, därmed revolutionerade jag friåkningen!" trots att andra har gjort det i åratal. Sen lyckas dom på nått sätt indoktrinera detta hos folk så att dom tror på det och dom som inte tror det resonerar såhär: "Ja men han gjorde det med mycket snyggare skidor!".

Dom lyckas tyvärr bra med att dupera gemene man. Skulle dom marknadsföra sig som designalternativet så vore det fine, men nu försöker dom på nått sätt hela tiden påstå att dom är i framkant ang teknik hela tiden. För er som tror det, läs på lite bättre. Apple har knappast varit först med nått signifikant de senaste decennierna.

Dom gör en del bra prylar, men antingen så ligger specifikationen ett par snäpp under konkurrenterna eller så är den likvärdig och kostar 2-3ggr mer.

Senast ändrad:
iPhone 4
Videosamtal är verkligen inget nytt, det har funnit och fungerat rätt länge. Jag har faktiskt använt det ibland med min 5 år gamla Sony Ericsson K600i. Då behöver både parterna inte ens ha samma märke på telefonen. Problemet med det var ju att det var sjukt dyrt och drog väldigt mkt batteri. Om det nu bara ska fungera över WiFi borde det ju inte kosta något eller? Då använder man ju inte telenätet. Men batteriet lär det ju dra på, bra grej att de gjorde ett större batteri, nästan bäst av allt faktiskt.

Kameran klagar man bara inte på.

Designen får man säga vad man vill om, jag tycker inte riktigt att det ser ut som en iPhone längre, utan apple-märket på baksidan känns det som vilken telefon som helst. Lite dåligt kanske.

Om hastigheten är som iPad är det väl inget att klaga på? Bara för att iPaden är så sjukt onödig betyder inte det att den är långsam.

Multitasking är ju riktigt bra, om det fungerar blir det nog en succé.

Tillbaka
Topp