Ischgl 07/08

Joohan1

Ny medlem
Ischgl 07/08
Hejsan, Johan heter jag och ska göra min första säsong i Österrike i vinter. Jag är inne på Ischgl som jag gillade som ort när jag var där, stort fint system och en trevlig by. Jag har ingen att åka med men det kan ju inte finnas något bättre ställe att hitta några skidsugna killar eller tjejer att åka ner till Ischgl tillsammans med än freeride.

Jag hade tänkt åka ner någon gång runt den 10-15 december och stanna till mars/april beroende lite på snöförhållanden och liknande. Jag hade tänkt jobba där nere och har inget boende för närvarande.

Finns det någon som är sugen på att åka till Ischgl i vinter så får ni gärna hör av er!

Ischgl 07/08
Hej!
Jag har oxå planer på att åka till Österrike under säsongen. Har dock ingen att åka med och det är klart det är lite roligare! vad hade du tänkt för boende?

Ischgl 07/08
Hej!

Egentligen finns det två alternativ, man letar upp någonting hemifrån via internet eller man hittar ett billigt vandrarhem som man bor på tills man hittat ett riktigt boende (som man kanske får genom jobbet). Mig kvittar det egentligen, det känns nog lite säkrare att ha klarat av boendet när man kommer ner men det är nog inga problem att hitta någonting när man väl är nere.

Transport glömde jag skriva någonting om. Om någon har en bil så har jag körkort vilket såklart vore det smidigaste och bästa men annars tänkte jag ta tåget eftersom man kan få med sig mer packning.

Ischgl 07/08
tja tja
jag o en polare har bil och ska ner.. vi har inte heller ordnat jobb plus boende... men det löser väl sig.. tänkte nog iof dra ner mer i början av december eller slutet på november.. för att va på den säkra sidan...

du som har vart i ischgl innan.. hur är åkningen? puder mm? tja

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp