Ischgl

Ischgl
Runt v 11 kan jag inte tänka mig att det är några som helst problem, förutom om det blir en extremt snöfattig vinter. Ligger nära Anton men snösäkerheten är dock större am Arlberg. Åker du i början av januari exempelvis, kan det dock kärva lite med snön om du har otur.
Då åker du med Lion eller?
Ha en bra tripp!

Ischgl
ischgl är ett bra sammansatt system..det är bra att allt ligger samlat så att man slipper åka skidbussar mellan olika byar..finns en hel del skön offpist, bland annat till vänster om 7:an ..

Ischgl
Ischgl är ett väldigt snösäkert ställe (troligtvis det snösäkraste av de orter i österrike som de stora researrangörerna åker till), har själv varit där 33 gånger och endast haft dåligt med snö 1 gång, då tidigt i januari. Snö säkerheten beror på att all åkning sker på över 2000 meters höjd, endast dalnedfarterna är lägre. Ischgl är oxå en av de få orter som har öppet till första maj varje år. Och då jag varit där och testat säsongsavslutningen några gånger kan jag säga att åkningen är riktigt bra vid den tiden oxå. så inga problem med vecka 11. Är själv troligtvis där från vecka 8 - 10.

ha en skön vinter.

Ischgl
Men jag var inte så sugen på att jobba, sen är jag inte så jättebra på tyska heller.
Har sparat undan penag länge nu så det ska gå ihop sig ändå var det tänkt.

Sen åker jag inte ner förrens den 1 jan heller, så då är det lite sent för att fixa jobb?

Men tack för tipset iaf.

Ischgl
Har ingen större uppfattningm ne liftkortet kostade 5700:- elelr nåt åt det hållet, boende ligger väl från 12 och uppåt för hela säsongen. Vi har bil så det blir nog åka och handla billigt i närliggande stad.

Macke

Ischgl
Ischgl är en rätt så dyr ort. Faktiskt en av de dyraste i Österrike, men i gengäld ett av det mordernaste liftsystemen i hela alperna och ett nöjesliv i byn som är väldigt bra. En afterski som är sannslös ( inte bara där sportresor håller till) på flertalet ställen i byn. Och nattlivet håller på till gryningen. Brukar säga att ischgl har nått till alla.

Ischgl
Brudar är det "stora" problemet. En bra vecka är det 20 % brudar en dålig 5%. Men det är förhållandevis mycket tjejer som jobbar i olika barer. så det är bara att slå på charmen och försöka med de lokala tjejerna, vilka ofta tycker att svenskar e spännande.(egen erfarenhet) Och de allra flesta pratar gärna engelska, men passa dig för "franz"(deras österikiske pojkvän) han e oftast väldigt grinig och avskyr att prata engelska.

Ischgl
5-20% Damn! jag skulle ha valt champonix istället. =)

Nej, skämt osido så är jag där för skidåkningen, fast det där med Frans tycker jag att jag känner igen. Men hemma i Sverige heter dom Johan, Karl och fan vet vad. Alltid raggar på "någon annans" brud. Jag får aldrig vara ifred på krogen längre, alltid nån som ska spöa mig. Så nån lite Österike-Frans ska jag nog klara av.

Mvh
Marcus

Ischgl
Visst ja, det fanns tydligen en bar som hette Couyote Ugly. ENligt ryktet skulel dom ha en bar mit Go-Go dancers. Är det dom ungerska som du nämnde eller är det nåt av kvalite som inte liknar kulstöterskor?

Ischgl
De har ett afterski ställe som heter Shatzibar (vid hotel Elisabet) där dansar det gogo tjejer på baren varje dag. och dessa tjejer är oftast väldigt snygga. dessa tjejerna är dansare inte strippor som tjejerna på Couyote-ugly(tjejerna på couyote kan vara trevliga oxå iofs om man har rätt kontakter) och enligt min erfarenhet är dansartjejerna vanliga trevliga tjejer, som kan vara riktigt kul att gå ut med på kvällarna.

Ischgl
Det här låter bara bättre och bättre hela tiden, Patrick-the-man du verkar vara en erfaren kille kan du inte lära mig hur jag fångar dessa exotiska dansare?

Macke

Ischgl
Titta dem i ögonen, le och bjud dem på en snapps (tex flugel), då blir de nyfikna, sen e det bara att förklara att du är svensk sen är det bara att koppla på charmen.

Ischgl
Man kan ju åka ner till landeck ca 2,6 mil eller till imst ca 4 mil. Ni får väl räkna på om det lönar sig, Billa i Ischgl hade hyffsat bra priser förra året. har du boende inne i ischgl eller?

Ischgl
Har vært i Ischgl 4 ganger..og det har jo ikke precis vært sykt mye tjejer der, man har vel vært i mindretall for å si det sånn....men hei...jeg klager ikke :)hm..mitt impression er at det er litt høyere gjennomsnitt på alder der...eller er det bare noe jeg tycker.

Ischgl
Ajfasen då, men nån liten skatt borde det finnas kring 20 årsåldern..
Men ändå vad jag har förstått så slipper man merparten av alla dryag sthlm-pappabetalr-liding-brats som bara flashar. Sen får jag mer snö över till mig själv, än om jag hade varit i anton.
Har boende i tre veckor tror jag. Tänkte fixa lägnre boende på plats. Om det är möjligt? Vi har bil så vi kan bo lite avsiden eller så, jag är inte så kräsen.

Ischgl
Ischgld du mein Traum!
Fantastisk ort, lyssna på patrik, han verkar ju fatta en det mesta! Har själv bott i Ischgl två år, (bott och bott?) men är hemflyttad. Där finns nåt för alla. Pata har så rätt. Ta med dig ett par hudar, så hr du hur mycket som helst. Du kan åka hela vägen till Serfaus t.o.m. Problemet är att om du inte jobbar så måste du bo utanför byn och det är natta. Bodde själv min första säsong i Brandau en månad, och det var sådär. Partyt är grymt, men dyrt jämfört med de orter jag jobbat på förr. Säsongarpriser finns inte(förutom på Kitzloch och Hölle), men Hölle blir Burger King hörde jag härom dagen. Bra förslag är att försöka få boende på Riffler. Normalt är det bara för skidlärare, men vissa år bor nån säsongare där ibland. Då kommer du in i gänget med de inhemska och säsongsarbetare, och slipper att ditta hemma och spela Play Station hela kvällarna.
Lycka till
MVH Robin "alter Schwede"

Ischgl
Arlo!
Sitter just nu i Bangkok men kommer hem till jul och ar jakligt sugen pa att aka lite brada/skidor och tror det blir Ischgl.

@Macce: Har ni plats i bilen?
Om inte, nagon annan som ska ner?

Ischgl
Veldig bra diskusjon må jeg si...? Men det er en ting folk har glemt å nevne: Ischgl er jo egentlig et helt elendig skisted. Om man ikke synes det er tøft med masse moderne heiser med liten høydeforskjell og heller ikke er tiltrukket at muligeheten for tax-free shopping i grusomme Samnaun bør man jo definitivt reise et annet sted. Hvis jeg måtte for eks velge mellom en måned i Ischgl eller en uke i Arlberg ville jeg valgt det siste. Hvis du kommer fra en av Münchens rikere bydeler, kjører stor Audi og er på jakt etter slakke velpreparerte løyper og sonnenterasse kan jeg forstå at man velger Ischgl, men dersom du søker litt utfordring hva off-pist-muligheter angår, styr unna, for da blir Ischgl en kjedelig nedtur.

Ischgl
Att Ischgl skulle vara ett "eländigt skidställe" får stå för "Norrmannen". För mig känns det som han har letat på fel ställen. Då jag har varit där har det varit både bra backar och väldigt bra offpist. Man kan ju faktiskt undvika de blå backarna. men för all del vill man slåss med flera hundra skibums om offpisten så åk till Arlberg - st Anton.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp