Ishall i Uppsala?

crap

Ny medlem
Tjenare! Jag är nyinflyttad Uppsalabo och har börjat undersöka skidåkningen i närområdet. Skidsäsongen är ju långt bort, men som försäsongsträning kör vi mycket bakom ishallen i Umeå som jag just flyttade från. Skidbackar är lätta att hitta på google, men inofficiella anläggningar är svårare att hitta via dessa kanaler. Så jag frågar här på Freeride: Finns det nån ishall i Uppsala med en levande skidkultur på baksidan? Nånting med backe/startramp, PVC-rör eller räcke? När brukar det i så fall dra igång här? September? Oktober? November?

Om det inte finns nåt aktivt ställe, finns här några lokala åkare som vill vara med och styra upp något? Jag antar att det finns ishallar och därmed snö nånstans i stan.

Jag tar också tacksamt emot tips på ishallar i stockholmsområdet som används aktivt av skid/snowboardåkare. Norra stockholmsområdet är ju hyfsat lättillgängligt från Uppsala om man har bil.

vktor

Ny medlem
Tjenare, är också inflyttad Uppsalabo, men bott i stan i några år.
Jag har sett att det funnits en setup nån höst vid Studenternas, har för mig det var i oktober/november. Nu pågår en del om-/nybyggnation där så vet inte hur det kommer se ut i höst.
Är iallafall precis som dig sugen att kunna köra på hösten (snowboard), så är gärna med och styr upp något. Men finns säkert någon local som vet mer när/om det brukar finnas åkning i stan eller i närheten.

crap

Ny medlem
Fint. Vi får fortsätta göra efterforskningar, och hoppas att lokalborna visar sig också. Jag bor inte så långt från studenternas IP, jag kan göra studiebesök där och kolla förutsättningarna.

vktor

Ny medlem
Det låter grymt. Funkar inte Studenternas borde man kunna fixa en setup vid Kap, bortåt skaterampen där. Brukar iaf flyttas snö dit för längdspår.

crap

Ny medlem
Läsvärt om bandyplanerna på studenternas:

Det ser ut bli ont om plats i direkt anslutning till planerna. Men bygget med planerna väntas vara klart i mitten av oktober, då kanske vi får klarhet i om det ryms lite skidåkning i närheten av ismaskinsdumpen. Dom skriver att en av planerna ska kunna användas även sommartid. Menar dom då att det ska finnas is även på sommaren? Det låter ju positivt i så fall, bandyplaner är stora och borde producera mycket snö. Då kanske man skulle kunna köra lite sommarskidåkning också ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp