Ishall i Uppsala?
Tjenare! Jag är nyinflyttad Uppsalabo och har börjat undersöka skidåkningen i närområdet. Skidsäsongen är ju långt bort, men som försäsongsträning kör vi mycket bakom ishallen i Umeå som jag just flyttade från. Skidbackar är lätta att hitta på google, men inofficiella anläggningar är svårare att hitta via dessa kanaler. Så jag frågar här på Freeride: Finns det nån ishall i Uppsala med en levande skidkultur på baksidan? Nånting med backe/startramp, PVC-rör eller räcke? När brukar det i så fall dra igång här? September? Oktober? November?
Om det inte finns nåt aktivt ställe, finns här några lokala åkare som vill vara med och styra upp något? Jag antar att det finns ishallar och därmed snö nånstans i stan.
Jag tar också tacksamt emot tips på ishallar i stockholmsområdet som används aktivt av skid/snowboardåkare. Norra stockholmsområdet är ju hyfsat lättillgängligt från Uppsala om man har bil.
Om det inte finns nåt aktivt ställe, finns här några lokala åkare som vill vara med och styra upp något? Jag antar att det finns ishallar och därmed snö nånstans i stan.
Jag tar också tacksamt emot tips på ishallar i stockholmsområdet som används aktivt av skid/snowboardåkare. Norra stockholmsområdet är ju hyfsat lättillgängligt från Uppsala om man har bil.