ishockey spelande bummare till Bad Gastein,

nilshusse

Medlem
Hejsan,

Om du är, eller har varit, en glad hockeyspelare och funderar på att göra säsong, så kanske Bad Gastein kunde vara något.
jag spelar i ett gubb/hobby lag som tränar två ggr i veckan för skojs skull, nivån är rejält låg så du behöver inte vara proffs på något sätt. men vi skulle kunna behöva lite förstärkning.

Angående boende så har jag en tråd i på säljes sidan,

mvh/anders

Tjenare! Ska ner och säsonga i antingen Anton eller BG denna säsong. Jag har spelat hockey hela mitt liv och är förmodligen lite för bra för ett Gubb/Hobby lag då jag lirade div.1 förra säsongen. Men det är väll bättre än ingenting.
Undrar om ni spelar några matcher överhuvetaget eller om det bara är softa träningar...

div.1 är väl så långt bort från våran nivå som du kan komma, men självklart ska du vara med och dominera!
och kanske kan du hjälpa till att styra upp lite med nybörjar/kids hockeyn, vi kan väl byta dina erfarenheter mot några grymt hemliga offpist repor = )

Ja vaktmästarjobb skulle man kanske kunna säga, det är jag som är vaktmästaren och jag kan behöva lite hjälp ibland.

/anders

Hej, Jag tränar för tillfället med ett div.1 lag men blev lite sugen på detta, men hur ser möjligheterna för boende och jobb ut? är det många svenska bummare där nere ? ska nämligen dit över julen med familjen också :P

Senast ändrad:
boende och jobb brukar ordna sig om man kommer ner i början av dec. senare blir det lite svårare.
jag hoppas på att få isen klar till julen, men det hänger ju på temperaturen och snön förstås.

/anders

Oj, hur gör man med sina skydd om man vill släpa ner dom då? Det är ju en jävla process om man ska ha med det plus allt annat som man behöver inför en säsong!

ja, det blir väl att släpa, men skidskor och susp är väl det som är svårast/tråkigast att låna. sen får man väl prioritera med packningen. klubban får ju plats i skidfodralet..

/anders

Tja!

Tränar ett hockeylag j20 lag och har spelat i både Sverige och USA. Ska säsonga med en vän och letar boende och BG med hockey låter ju inte helt fel! Hör av dig med PM om mer info! :)

Mvh Filip

Liras det nagon hockey dar nere? Kommer ner efter nyar och funderar pa om man ska damma av den gamla hockeyutrustningen och lira lite hockey?

vi hade en fin is på G, men då kom fön(syd)vinden och smälte bort allt... men men... vi börjar om nu till helgen, senast till jul ska vi vara igång.
FJannesson en sådan som du skulle jag verkligen behöva, så hör av dig så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa er.

/Anders

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp