Italien 2009/2010 säsongstråden

Kommer samma dumpar som förra året till Monte rosa massivet så har ni ju säkert bästa säsong av alla här på freeride!

Det har dumpat ca 30-40 cm senaste två dygnen så det är mjukt och fint. Bor uppei Antagnod nu men håller på att fixa en lägenhet i centrala stan. Det verkar ha kommit en massa folk idag, men inte så mkt säsongare än, men det kommer nog! När ska ni ner?

Det kommer bli fullpackat i helgen på hotellet jag (prov)jobbar på iaf, och det är folk från Milano och Turin som jag har fattat det som... rushen blir nog inte förrän till jul! ;)

Jag ska en sväng till Mayrhofen först, men hoppas komma ner till Champoluc alldeles runt jul..
Planerat något jul eller nyårsfirande än?:P
När det görs är iaf jag sugen!

Någon som vet hur det går med bussar mellan Aosta och Champoluc förresten? Lyckas inte hitta någon tidtabell på nätet.
Hur gör ni andra för att komma ända upp till Champoluc?

Buss från Aosta till Verres och därifrån upp till Champoluc. Det finns inga riktiga skidbussar i Monterosa massivet, gjorde säsong där 2006-2007. Champoluc är den byn med mest 'afterski' om man nu kan kalla utelivet ngt dylikt?

Hoppas på en bra säsong därnere också då jag stannar i Courmayeur!
Just nu skiner solen i chamonix..

PeAC sa:
Buss från Aosta till Verres och därifrån upp till Champoluc. Det finns inga riktiga skidbussar i Monterosa massivet, gjorde säsong där 2006-2007. Champoluc är den byn med mest 'afterski' om man nu kan kalla utelivet ngt dylikt?

Hoppas på en bra säsong därnere också då jag stannar i Courmayeur!
Just nu skiner solen i chamonix..
Tackar så mycket!
Lyckas inte riktigt hitta någon tidtabell mellan Verres och Luc, men ska nog inte bli något problem. Finns ju fler som säger att där går bussar, så litar på er!:)

Då var man på plats i Champoluc efter några dagar i Cervinia!
Kanske är lite sent att fråga, men någon som har ett julfirande på gång?

Hej Jag är sugen på att dra ner till Champoluc 6 veckor med start slutet av jan början feb men har inte fixat något boende ännu... är det någon som vill ha besök av en glad 24 årig skidåkande kille? Hör av dig/er!
//patrik

Tillbaka
Topp