Italien??

catya

Ny medlem
Italien??
Varfor ska alla till Chamonix eller Val D`isere?? nej det ar till italienska alperna man ska! Ingen som ar pavag dit? Sjalv funderar jag pa Cortina..

Italien??
Tja! Italien! Italien! Jag är också inne på italien!
Var i Cervinia, i en vecka förra året under min semester, det stället gillade jag skarpt. Bodde även en vecka på andra sidan i Zermatt, men det var mycket sjysstare stämning i Cervinia.
Året innan Canazei. Iår åker jag 1 månad i mars, och då står Italien på programmet igen. Ge mig gärna förslag vad som är bra.

Italien??
Tjena Yitz
En liten utflykt från Cervinia.
Ta ortsbussen ner till Buisson. Tar Ca 20 min. Därifrån går en kabin upp till ett litet bilfritt skidområde Chamois. Några få liftar, litet folk, bra berg. Bränn av det som finns. fram på eftermiddan tar du högsta liften. Därifrån siktar du på ett kors ca 10 min promenad. Därifrån ner till Cheneil, en Refuge med restaurang och övernatningsmöjlighet.
Vägen dit är offpist och sporadiskt utmärkt. Men hitta är inget problem om du har litet koll på kartan. Har du tid o lust ät en god middag och övernatta där. Vill du hem till natten går en markerad löpa ner till Valtornanche. därifrån lift om du inte är för sen eller lokalbussen tillbaka till Cervinia.

Italien??
Hej hej!
Har aldrig vart i Italienska alperna, men hört att Champoluc skall vara mkt bra!

Jag ska ner i 2-3 månader i vinter, men har inte bokat boende. Italien och Frankrike lockar mest. Vet du vart man vänder sig om man vill ha boende i Italien??
Eller finns det någon annan som vet???

Hör av dig om du bestämmer dig för att dra ner till Italien...så kan vi leta gemensamt.

//Daniel
ketch77@spray.se

Tillbaka
Topp