J lindeberg

J lindeberg
Var mig en jävla massa skitsnack om att kläderna hör hemma på folk som tjänar massa pengar, över 1 mille/år såg jag nån skriva.. Vad spelar det för roll hur mkt man tjänar?
Jag personligen vet inget om JL kläderna så jag ska inte kommentera dom något, varken snacka skit eller lägga fram possitiva saker.. Tycker man ska åka i det man tycker är skönt och man själv tycker är snyggt.. Skit i vad alla andra säger, va fan vill man ha JL kläder i backen låt dom ha det utan att tracka ner på dom som om dom vore skit bara för att dom köpt just JL..
Oakley är garanterat minst lika dyrt om inte dyrare än JL kläderna så antagligen måste man tjäna över 1.5 mille/år för att kunna åka med oakley kläder...

Det är dags att lägga ner alla förutfattade meningar om kläder och personerna som har kläderna på sig. Sen det här med att det inte är en skidjacka om det inte finns snölös, ganska befängt.. jag har just köpt mig en rip curl jacka där rip curl själva skrivit att det är en snowboard/skid jacka.. Men finns det snölås? Ne, man ska väl fan inte ligga ner å kräla på marken när man åker.. man ska stå upp på skidorna/brädan, då behöver man inget snölås.. Och om man nu är så rädd att man ska få den kalla snön innanför kläderna, den smälter trots allt och försvinner, ska man kanske inte hålla på med vinter sporter..

J lindeberg
Hur fan orkar folk bry sig? killen vill ha JL kläder låt han ha det, själv tycker jag väll inte dom är så snygga men det gör mig inget att folk har JL`s kläder vare sig det är på gatan eller på berget.

Sluta va så jävla dubbelsidiga när det gäller kläder dom flesta som glider runt och sågar JL cruisar själv runt i nått oakley eller quicksilver som är minst lika dyrt men är "extremsportsglassmärken" istället för "stekar" kläder som vissa vill kalla det.

Kan medela att JL inte kommer satsa seriöst på skidkläder (kommer säkert göra det om det går bra) utan att dom/han gör det mer som en kul grej.

J lindeberg
Själv kör jag med strumpor utan resår, byxor utan gylf, tröja utan hål för huvudet och keps utan skärm. Och då självklart också med en skidjacka utan snölås!

För det behövs inte!

J lindeberg
shoooo..
jag har skidbyxorna som sitter precis sådär nonchigt som dom ska och jackan, I löööv! inte den knallrosa utan mer korallrosa med päls.. så jävla snygg, skön, inte alls klumpig!
nackdelar jag märkt hittils är att dragkjedjan som håller fast snölåset går upp hela tiden, den blir smutsig ganska lätt och att texten på reflexmärket har börjat gå bort..
annars e dom kalasbra, jackan är väldigt varm men då slipper man ha så mkt under..

J lindeberg
Jag tycker JL är helsjyst. Bara bra att det kommer mera nyutvecklade skidkläder, och som du säger Jibber så säljer bilder med färgglada skidåkare bättre. Och det är dessutom snyggare!

Sen tycker jag att vi ska hjälpa zuXz att hitta sin jacka och inte diskutera kläderna. SPECIELT INTE DU "SCOTTEN"

J lindeberg
angående... JL
svensk märke skapat av JOhan Lindeberg. märket har existerat i ett antal år och höll på att gå i konkurs. för att rädda märket tillverkade man en massa tröjjor med någon atari liknande logga på. med de tidigare kontakter man haft lyckades man få ut tröjjorna i butik. man gjorde de lite små dyra.. (inte skit dyra) detta ledde till att snorungar med en del pengar köpte dem och så blev de populära och sålde som fan. men att sälja kläder enbart på märke är inte bra, därför har man letat efter nya inledningar, "future sports" utan stora jävla märken.

för de som inte gillar JL kan jag trösta med att det som alla andra svenska märken går i vågor från obefintlig till extremt populär. för de som hävdar att JL är sjukt dyrt kan jag inte göra annat än skratta. varken på kläd eller skidkläds sidan är JL extra dyrt. letar du efer dyra brats kläder så sikta på Hugo Boss, versace och Gucci.. på skid sidan ligger okley i samma klass som JL.

min åsikt gällande JL är att deras kläder är ganska snygga. alla måste trots allt hålla med om att det är snyggare med blått och grönt är snyggare än helsvart. alla kläder går att göra baggy bara man köper XXL. döm inte kläderna döm de som köper dem. de finns de som köper dem för de är snygga och de finns dem som köper de för de TROR att de är coola som kan köpa "DYRA" kläder. De sist nämda får man skratta år.....

svar på frågan... NK, JL concept store birgerjarlsgatan, stockholm

J lindeberg
Bra Sebbe!

Helt sant, JL är inte dyrare än Oakley. Och det är snyggare med Turkos och Grön än helsvart..
Sen så har det blivit ganska många som köper rosa JL kläder bara för att Jon hade såna. Det är lite irriterande..
Men dom är inte sämre än t,ex Helly Hansen..

J lindeberg
birger jarls gatan har väll rätt många nämt där köpte jag mina. tycker dom e helsköna fats lyckades göra etts tort håll i stjärten när jag trilla menmen. det enda som e lite negativt men brallan e att de inte finns ngt luft håll vid benen så fort de blir + grader blir de jävligt varmmt i brallorna

J lindeberg
hans kläder finns på j.lindeberg future sport (birgerjarlsgatan) och på NK sportavdelningen...
hare!

J lindeberg
SV: J lindeberg
Av: sebastian_p Datum: 2005-10-02 14:16:20
Rapportera olämpligt material
Scotten..
Skidåkning e ju absolut ingen Brat sport..
Ja menar man har ju sækert saker på sig før 15000 och uppåt...
Gud va fatig su måste va. skit i om J.L børjar me skidklæder.. det finns redan "brats" som åker skidor, visserligen har de inte haft J.L klæder på sig i backen hittils men dom kommer kanske gøra det nu.. finns ju en del "brats" som klær sig med as stora klæder i backen nu och J.L klæder utanfør..
skit i det han fråga var man kunde køpa prylarna.. ændra inte på diskussionen.
who?crew

ja skidåkning är ingen brats sport. men om massa brats märken kommer o vill göra vinterkläder(för jag tänker inte kalla det skidkläder) så kommer det bli en brats sport. bort med JL

J lindeberg
Min bror köpte den "rosa" JL jackan och den tappade typ färg i tvätten. Han fick byta den till en ny likadan jacka, och testade då att tvätta den direkt och märkte att den jackan OCKSÅ tappade massa färg osv. Så det slutade med att han fick pengarna tillbaks och köpte en jacka av ett annat märke.. Sen har JL kläderna äkta såndär djurgrejs på luvan; vad jag har HÖRT.. Fy skam om det stämmer.

Inte pra inte pra

J lindeberg
Oakley bästa skidkläder? Mjaee.

Dom bästa skidkläderna som görs, görs förmodligen av Haglöfs, Tierra, Arteryx eller liknande märken..

J lindeberg
stoffa vfan håller idn bror på tvätta sin jacka för? e han ute o leker i leran??? klart man inte tvättar jackan själv om man ska tvätta en jacka får man lämmna in dne på kemtvätt som vet hur man tvättar en jacka man pajjar ju pälsen o allt om man tvättra den själv!

Haglöfs, Tierra, Arteryx märken för friluftsmänniskor som gillar att vara ute o vandra o så inte för den så kallade "jibbern"

J lindeberg
"Haglöfs, Tierra, Arteryx märken för friluftsmänniskor som gillar att vara ute o vandra o så inte för den så kallade "jibbern" "

och bratsen J.L

J lindeberg
Scotten kan ju ta och läsa Mattias Fredrikssons beskrivning av Jon i ett ganska nytt nr av Åka Skidor...
Kommer inte ihåg exakt vad som skrevs men det var definitivt något i stil med "supertrevlig" "alltid i tid för ett möte" och sånt...

J lindeberg
Jag väntar bara på TIGERS nya skidkollektion, har hört att den ska vara ännu "bratigare" än JL. Dom kommer göra jackor och byxor i ormskinn det kommer riktigt nice.

hahaha vilket jävla jissel om vad man har för kläder. Skit samma låt alla åka i vad dom vill.
Och nojlas ge fan i att vara så¨jävla djup så fort du skriver nått, du skriver en halv jävla bok så fort du ska uttala dig.

Själv kör jag i TIGER ställ nästa år.

J lindeberg
Lukas_bromma nej jag lekte inte i leran, jag fick smäll och det kom blod på jackan, och om du visste nånting så borde du ha vetat att en sån jacka inte ska kemtvättas.

Tillbaka
Topp