Jacka?

Jacka?
Tierra eller klättermusen rekomenderas.
Klättermusens är förstärkt med kevlar på axlar, armbågar och även där ryggsäcken sliter.

Jacka?
Självklart ska du ha en skaljacka! Då är det bara att anpassa lagren under efter vädret.
Kolla in Arcteryx (www.arcteryx.com). Kostar mer, men du blir inte besviken.
Själv har jag en Sidwinder som jag har åtminstone 50 åkdagar i, den kanske inte luktar så gott längre men är den i särklass bästa jackan jag haft. Vad gäller hållbarheten så är den väldigt oömtålig, har inte lyckats prestera en enda reva i motsatts till mina nyare skidbyxor av annat märke.

Jacka?
Hej jag ska köpa ny skidjacka och funderar på en skaljacka men är ändå tveksam, hur pass omtålig e en skaljacka? Åker ungefär en månad om året i alperna... Blir en del åkning utanför pisten... Vad rekommenderar ni för jacka? E de skal som gäller? Hade även uppskattat lite exempel på jackor, tänkte lägga en 3000-4000 kr på jackan.... har kollat runt litegrann på peak och northface... tack för mig...

Jacka?
Finns grymt mkt bra jackor runt 4000. Men tycker verkligen INTE att du ska köpa Peak, de säljer jackor som kvalitetsmässigt borde kosta 2000. Sen 2000 extra för märket.

Lycka till med köpet!

Jacka?
Jag gillar norröna, norsk kvalitet som funkar. Har även funderat runt de nya softshell, verkar smidiga och har bl a xcr membran sa de borde vara vatten- o. vindtäta. Haller med freeradical om Peak.

Tillbaka
Topp