Jackson Hole by summer?

  • Trådstartare Trådstartare AJAmaja
  • Start datum Start datum
A

AJAmaja

Guest
Jackson Hole by summer?
Planer på Jackson i sommar, nån som varit där?

H2B visum, hur funkar det?

Tack och bock för svar
 
Jackson Hole by summer?
Nu är det ju för sent för dig, men för andra nån annangång kanske.

Jackson har mycket (väldigt mycket) fler besökare på sommaren än vintern. Den här sommaren har
varit ovanligt varm och ofta över 90 (F).

Klättring och vandring är superstort, snö finns inte.

H2B visum vet jag inte ens vad det är. puss
 
Senast ändrad:
Jackson Hole by summer?
Har inte varit där på sommaren än men vet att det är ett mecka för alla möjliga utomhusaktiviteter. Förutom ovan nämnda aktiviteter kan man även cykla downhill, paddla forskajak/gummibåt, fiska m.m. m.m.

H2B visum är ett sponsrat visum av en arbetsgivare i USA, du måste således redan ha ett jobb för att kunna söka det. Annars har de ju turistvisum som gäller i 90 dagar och de får man automatiskt när man kommer in i landet.

Min vän Johan (Blackriverpaint) spenderar sommaren i Jackson, han har garanterat ännu mer info. om aktiviteter och liknande.

Du kan också kolla in www.jacksonhole.com för en del info.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp