jag behöver hjälp med snowboard köp

asså, om de är nåt du kan snåla med, så är det bootsen. För d handlar egentligen bara om att som ska vara bekväma, och de är typ alla som finns o köpa.

Därför tycker jag att du köper ett par boots för 1500 typ, och köper en Lib Tech Skate Banana för 4999 kr (finns på junkyard och boardstore.se. För övrigt har boardstore brädan i svart, medans junkyard bara har i gul).

Skate Banana har fått sjukt mkt berömelse och vunnit en hel del priser flera år i rad. Oavsett vad folk säger så ska den vara en väldigt bra allaround bräda.

(själv har jag köpt skate banana svart, union force bindningar, och ett par burton Moto boots)

Senast ändrad:
KungMartin sa:
asså, om de är nåt du kan snåla med, så är det bootsen. För d handlar egentligen bara om att som ska vara bekväma, och de är typ alla som finns o köpa.
Verkligen inte?
Din fot kanske passar alla boots men så är det verkligen inte för alla. Bootsen är en av de viktigaste sakerna eftersom har du en sko som inte passar blir det inte kul att åka. Så bootsen ska du lägga pengar på. De bootsen du(alex) valt är bra boots om dom nu passar dina fötter bra.

Och varför måste banan brädan vara bättre än horrorscopen? Han har ju inte sagt att han ska ha en allround bräda, han kanske är ute efter en jibb/park bräda. Det borde han dock ha skrivit.

Senast ändrad:
^ Hur som så är jag ändå säker på att det är möjligt o hitta ett par bekväma och snygga boots för i alla fall under 2000.

Själva brädan och bindningarna är utan tvekan viktigast att lägga mest pengar på.

Senast ändrad:
Bindningarna är absolut inte viktigare än bootsen enl mig. Har testat några olika bindningar och ja kan säga att man känner definitivt mer skillnad på boots jfm bindningar. Men de bindningar TS har länkat är bra bindningar så det är ju inte mycket att klaga på. tycker hela setupen ser bra ut om han nu åker mycket park, jibb.

isf säger jag fortf skate banana + union bindningar

mm, beror ju lite på vad du vill ha för bräda. bananen är väll en mjuk lite allround bräda med inriktning på park. Horrorscopen är mer av en ren parkbräda, mjukade än skatebanana. Båda lär väll vara ganska likvärdiga i offpisten

Tillbaka
Topp