Jag bjuder på lunch i Whistler?

Wow_1234

Medlem
Någon som är i Whistler till helgen, 23-24 Januari och kan visa mig den bästa off pist åkning? Tar mig ner för allt och lite till. Jag bjuder på lunch på valfri restaurang :) Ska jobba i Vancouver veckan efter så därför tänkte jag ta helgen och åka lite i lagg.

MVh

Erik

Om det inte framgick höll jag inte med dig. Hade jag vart i Whistler hade jag lätt visat go puder och du kunde bjuda på lunch:)

Senast ändrad:
jag visar dig gärna runt.
fan säsongare måste oxå ta haha. om jag inte jobbar så kan jag alltid ta mig tiden.

min andra säsong här.
skicka ett text när du kommer up

604 902 6693

Finns en allmänt motstånd för att visa andra åkare runt, något som ibland är lite svårt att förstå. Jag cyklar en del och frågar man på forum om tips eller guidning för man väldigt ofta svar och inbjudningar. När det gäller skidåkning i allmänhet och Freeride i synnerhet är det oftast rätt döfött.

Naturligtvis vill man ha den bästa åkningen så orörd som möjligt och det är större risker att ta med nån ut att åka offpist än att rulla hoj. Men det borde ändå finnas en större välvilja att dela upplevelsen med andra. Finns knappast något bättre än att visa upp ett gött åk för någon och sedan ljuga om det tillsammans efteråt över en välförtjänt guide öl.

[nicklas]

Håller med Elvinsson. Klart att man skulle visat lite kul grejer om man blev bjuden på käk efteråt! Ja menar...man behöver ju inte visa det allra bästa ;)

NickH sa:
När det gäller skidåkning i allmänhet och Freeride i synnerhet är det oftast rätt döfött.
[nicklas]
Verkligen trist, men sedan tycker jag också att det oftast är folk som är 15-16 som muppar sig och är otrevliga, som av förklarliga skäl inte hunnit göra någon säsong och med en profilbild som vittnar om intresse för annan åkning än puder...
Vad sådana snubbar säger och inte säger om att visa runt folk är ju egentligen ovidkommande, de hittar ju ändå ingenstans!

Framåt för skidsolidariteten!

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Håller med Elvinsson. Klart att man skulle visat lite kul grejer om man blev bjuden på käk efteråt! Ja menar...man behöver ju inte visa det allra bästa ;)
Men Per sen bjussa du på Khybers till "Åka skidor" det är väl typ det bästa som går att hitta där? Jag och mina bröder skrattade gott när de hade en stor Whistlerguide i Julnumret där khybers var med som ett helt uppslag =)

hehe ha det gott per!

karln sa:
PNyberg sa:
Men Per sen bjussa du på Khybers till "Åka skidor" det är väl typ det bästa som går att hitta där? Jag och mina bröder skrattade gott när de hade en stor Whistlerguide i Julnumret där khybers var med som ett helt uppslag =)

hehe ha det gott per!
Hehe... jaa...det kanske jag gjorde. Minns inte riktigt dock. Well well... :P

PNyberg sa:
karln sa:
PNyberg sa:

hehe ha det gott per!
Hehe... jaa...det kanske jag gjorde. Minns inte riktigt dock. Well well... :P
Haha!! BUSTED!!!

tyvärr blev det ingen åkning. pga av tids brist.
men du är välkommen upp igen om du bor i vancouver.

självklart håller man sina guld åk till sin lilla grupp man åker med.

men det kan oxå vara kul att åka med nytt folk och det är alltid trevligt att få en rund visning om man är ny på ett berg.
delad glädje är alltid bäst.

Snödjup

Tillbaka
Topp