Jag har ont i mina ben!!

peff

Ny medlem
Jag har ont i mina ben!!
Jag antar att det är fler än jag som av och till har "lite" ont i benhinnorna...

Eftersom detta är en gammal vanlig sak bland skidåkare så borde det väll vara nån som vet hu man ska råda bot på detta fenomen.

Jag har prövat med att klippa ett liggunderlag lite fint men det hjälper inte längre!

Förslag tack!!

Jag har ont i mina ben!!
Sluta jibba. ;-)

Det finns, här på freeride, en liten guide skriven av Ola Rockberg med tips om hur du blir av med/lindrar besvären.

Tigerbalsam är bra att ha också.

//Lindgren

Jag har ont i mina ben!!
jag hade samma problem men sen så köpte jag nya pjäxor med mjukare skal och det hjälpte. nu har jag inga problem alls.

Jag har ont i mina ben!!
Jag känner igen problemet, speciellt om det är hårt, ojämt och isigt. Tydligen så kör proffsen med fotbollsbenskydd på baksidan av pjäxorna för att få extra stöd. Jag har inte provat själv, men det kanske funkar!

Jag har ont i mina ben!!
Vet inte om det där med att raka benen hjälper, testade det för ett par veckor sedan, men problemen kvarstod. Däremot när jag ändrade flexen på pjäxorna så blev jag av med problemen. Tror att för hårda pjäxor är den främsta anledningen till kassa ben.

Jag har ont i mina ben!!
Gör en topptur!! En förmiddag värkte benen så jag knappt kunde stå på dem. Just då ville resekamraterna göra en topptur som vi hade pratat om ett tag och väl på toppen så var värken som bortblåst. Kanske berodde på att det nästan blåste storm på toppen;D

Men skämt åsido, det som folk har skrivit i andra trådar om att enda botemedlet är vila stämmer inte alls. Se till att få igång blodcirkulationen istället!

Klasse Kock

Jag har ont i mina ben!!
raka benen hjälper inte mot värk i själva benhinnorna, men det motverkar att hårsäckarna blir inflammerade som kan ge lite sveda.
tror att det är dropp av olika slag som ger den värsta värken. man får helt enkelt försöka att härda ut för njutningens skull... no pain no gain.

Jag har ont i mina ben!!
Stämmer som nån sa..Åker man lite lr går i pjäxan så blir det mkt bättre..för stunden....... bästa sättet är att vila, fast det vill man inte

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp