Jag Har Panik, Vad Ska Jag Ha För Skidkläder ....?

doledole

Ny medlem
tjena, jag har absolut ingen aning om vad jag ska ha för kläder, kan någon ge nått bra tips om lite jibb stylez, eller nått snyggt att ha på sig i backen ???? :D

Du tar bara på dig det du själv tycker är snyggt ! Har du ingen fantasi kan du titta på andra i backen och kolla på vad du tycker verkar vara "din" stil !

men jag har ett par vita byxor, och ett par väldigt mörka blåa byxor, men ingenting på överkroppen. Tänkte mig något i stil med underställ, tunn fleece och en stor t-shirt .. ?

ska kolla , men vad ska jag köra med , vita byxor eller dom hmmm typ fula blåa .. btw jag hade tänkt köpa ett par k2 disorderly men jag vet inte vad jag ska ha för längd. Jag är : 173cm väger 55kg .. ??

ska kolla , men vad ska jag köra med , vita byxor eller dom hmmm typ fula blåa .. btw jag hade tänkt köpa ett par k2 disorderly men jag vet inte vad jag ska ha för längd. Jag är : 173cm väger 55kg .. ??

Förstår verkligen inte hur du kan missa ungefär 100 likadana trådar. Snälla lås den här värdelösa tråden.

Kör på det du själv tycker är snyggt.

Senast ändrad:
gud det här lät lite som min flickvän innan hon ska gå ut... "Gud jag ahr inget att ha på mig!!! OMG!"
gay.

Jag är jävligt trött på alla trådar "vad ska jag ha på mig?", "är de här snyggt?" passar den här tältjackan till de här alldeles förstora byxorna?" har folk ingen fantasi eller vad är de frågan om... Märkligt

Henk021 sa:
Jag är jävligt trött på alla trådar "vad ska jag ha på mig?", "är de här snyggt?" passar den här tältjackan till de här alldeles förstora byxorna?" har folk ingen fantasi eller vad är de frågan om... Märkligt
wooord.

Axwelll sa:
Henk021 sa:
wooord.
ännu mer word!

Du blir inte bättre för att du har coola kläder. Sjukt mycket coolare med någon som ser ut som stig Helmer i backen och slänger en backflip utför en 10 meters klippvägg!

Gå emot strömmen och hitta din egen stil..

173cm väger 55kg ChecK

Vad får det kosta?

Hur mycket vill du synas? Ska det vara ljusa färger eller dova färger? Olika färger på jackan o byxan?

Vad hade du förra säsongen?

Gå in i olika skidklädsaffärer och börja prova så märker du vad som är snyggt och passar din stil. Fråga personalen om du är osäker.

doledole sa:
men jag har ett par vita byxor, och ett par väldigt mörka blåa byxor, men ingenting på överkroppen. Tänkte mig något i stil med underställ, tunn fleece och en stor t-shirt .. ?
Ta de mörkblåa byxorna och ljus färg upptill.

Om du bara ska ha på dig underställ, tunn fleece och en talltee så förstår jag att du är typen som inte hade tänkt att åka i parken när det är mer än -3grader och för mycket snöfall. Du ska helt enkelt endast åka när det är sol och varmt med solbrillorna på. I så fall ska du ha underställ, fleece/softshell och en massa olika talltees som du kan variera med. Om det blir för kallt tar du på dig ett tredje lager typ en skaljacka eller så går du in och kollar på alla dina tricks som du blivit filmad med.

skidorna kan väl få kosta... 4000+ vill verkligen synas i år :D. Så typ ljusa färger. förra hade jag typ en gul jacka med svarta byxor :P

I3ea sa:
173cm väger 55kg ChecK

Vad får det kosta?

Hur mycket vill du synas? Ska det vara ljusa färger eller dova färger? Olika färger på jackan o byxan?

Vad hade du förra säsongen?

Gå in i olika skidklädsaffärer och börja prova så märker du vad som är snyggt och passar din stil. Fråga personalen om du är osäker.
Nej

Nej men helt seriöst, vill du verkligen synas borde du satsa på ett par långa stavar med mycket färg! de är väldigt mycket "stezzy jibb" som du beskriver det! Många av de duktigare åkarna börjar köra så iår. Vissa har tydligen även långa stavar med tyngder längst ut för att få mycket spinn och även just utmärka sig i backen!

stay cool

magnusericsson sa:
KvittFjall sa:
varför är folk så dryga mot trådskapare?
För att folk som dig ska komma med dryga frågor!
Det är väl en självklarhet att folk blir dryga mot någon som har startat en sjukt onödig tråd!
Regler på forumet:

Regel 1.1: Vara trevlig och respektera andras åsikter.

Absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller kränkande.

Texter får inte innehålla:

Personangrepp

Du fattar vad jag menar. Sluta upp med sånt onödigt, respektera trådskaparen och svara på hans fråga istället för att bara klaga. Du bör varnas.

ONTOPIC:

Tycker att en gul jacka hade vart fett :) Och sedan kanske du ska investera i ett par nya goggles? Det höjer helhetsintrycket av din outfit avsevärt! Så en snygg gul jacka och ett par goggles (kanske anon hawkeye painted blue) så kommer det bli riktigt snyggt! =)

Lycka till!

KvittFjall sa:
magnusericsson sa:
KvittFjall sa:
varför är folk så dryga mot trådskapare?
För att folk som dig ska komma med dryga frågor!
Det är väl en självklarhet att folk blir dryga mot någon som har startat en sjukt onödig tråd!
Regler på forumet:

Regel 1.1: Vara trevlig och respektera andras åsikter.

Absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller kränkande.

Texter får inte innehålla:

Personangrepp

Du fattar vad jag menar. Sluta upp med sånt onödigt, respektera trådskaparen och svara på hans fråga istället för att bara klaga. Du bör varnas.
Finns det inga regler som säger att man ska söka genom forumet innan man lägger upp en ny tråd. Tänker på att det finns 21398325 st såna här trådar redan, kanske använda sig av en sådan istället?

För att folk ska sluta klaga på mig så kör jag lite "on topic".
Kör med något du själv tycker är snyggt och försök inte vara någon annan än dig själv.

Klart man måste göra nya trådar. Modet ändras ju.

Tilläggas bör dock att bastkjolen består.

Senast ändrad:
Tall-tee är ju ett måste för häftiga jibbers, gärna Fartdräkt också.

tack alla för tipsen, det hjälper verkligen :D
aah asså jag måste verkligen köpa nya goggles

doledole sa:
varför så dryg fööör ???
Dirty-T är dryg för att han tycker din tråd är jobbig att svara på det är därför som han svarar ändå på den haha.

Ser framemot din nya outfit doledole, hoppas verkligen att du sedan uppdaterar och visar den i tråden Outfit10/11 som vi andra gjort eftersom att vi alla där i den tråden bryr oss om varandras stil. :)

Måste bara fråga så jag inte missuppfattade, skriver du att kan lägga minst 4 k på skidor för att du vill synas mycket iår? jag antar att ja tolkade detta på rätt sätt men då måste ja fråga, varför skulle du synas mycket i backen för att du har dyra skidor? litte fel syn på livet kanske

Henk021 sa:
HAHAHAHA! läs dom inte då!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp