Jag letar efter en Steet/DH hardtail.

Chop-Suey

Ny medlem
Dags för en ny pärla nu :P. den förra gick ju av som en kvist efter ett misslyckat gap ^^,
Någon som har tips? eller kanske rent av en cyckel att sälja?

Hur mycket har du tänkt att lägga ut ?

Om du har en väldigt liten budget så kan du få köpa min gamla hojj (eller egentligen inte gammal utan inköpt -05)
Det är en Specialized Hardrock.

En liten specifikation:
Ram storlek : Small
Fälgar : Alexrims DH 20, 26"
däck : DMr Digger bak , Specialized enduro fram
gaffel : just nu en RST GILA T5 , 100mm i slag
broms : Tektro V-brake
Pedaler : DMR V-8 (Röda, grymma pedaler)
Truvativ vevparti..

Vill ha ca 4000kr för den. Säljes pga att jag ska ha råd att köpa nya bindningar,snowboard brallor osv.

Bara o slänga iväg ett FR-mail om du úndrar över något.

Okej, om du ska ha en DH ska du ju inte ha en Hardtail, men men de funkar me HT till lättare DH också.

Hur mycket har du att lägga ut ?
Ska du köpa komplett eller bygga ihop själv ?

Jag vet en ram som Dr.Spoke på Åsögatan i Sthlm säljer, den heter NS Bikes Bitch. Den kan du köra dubbelkronadegafflar och uppemot 7" Slaglängd. Den ramen är jäkligt schysst till Street/Dirt också, bara du speccar den rätt.

Mvh Martin

Jag kan som mest lägga ut 17-18000 tror jag,
Jag kan göra båda, men helst ska jag nog köpa delarna själv

ok, köp en bitch, kasta på en 66a, 24"halo sas, singlespeed =) så blir det en jävligt nice hojj ! =)=)

nya saker : www.chainreactioncycles.com wwww.cyclecomponents.com www.drspoke.se

begagnat : www.swebikers.se

Okej, med 16000-17000 kommer du ganska långt.

Jag råder dig att köpa en lite billigare stål ram som t.ex Bitchen. Kostar som sagt 2300:- På Dr.Spoke i Sthlm. Sen väljer du ju själv om du ska ha dubbel eller singelkronat. Blir ju mkt smidigare med singelkronat oavsett hur mycke slag du kör.

Ska du ha Singelkronat rekomenderar jag RockShox Pike, Marzochhi Z150, eller Marzochhi 66RC el. VF.

Hjul:
Om du säger att de är DH du ska köra, så är ju 26" de ultimata. Då kommer du lättare över ojämnheter, 26" är även skönt för Street/dirt tycker jag.

www.chainreactioncycles.com
En sida från UK, bra priser och mycket säkert. Man får oftast prylarna inom 1 vecka. Mycket stortutbud. Jag har handlat därifrån flera gånger.

Okej, Suburban är jäkligt fin den me, den ska du då inte köra mer än 130 mm på. En av NS-Bikes Streetramar ju.

de hade varit smartare att fråga på www.swebikers.com ;D

köp en Evil imperial :D

Tillbaka
Topp