Jaha du är för cool för att stå i liftkön Jacob!?!

• Trådstartare Trådstartare GODman
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
alltså allvarligt talat. de som var i åre under sportlovet och såg den kön som var till bräckeliften VET att det var ungefär 10 % av de som stod i kön som skulle använda sig av parken. självklart ska alla få prova på att hoppa på hoppen, men de som bara kör up på hoppan och till och med ibland stakar sig upp på kicken har inte så mycket där att göra.
så, åker man i parken, så gott som oavbrutet dagarna i ända i en vecka (eller mer) så kanske man så småningom tröttnar på alla de som tar upp plats i kön till den enda lift som går till fun parken.
kan det då inte vara förståeligt att denne unge man tränger sg i kön? jag tycker i alla fall inte att det spelar så stor roll...

men alla har ju rätt att ha åsikter...

varför lägga tid och kraft på att skälla på något så abstrakt som "de där", de lär väl knappast läsa era inlägg. Testa att kritisrera de ansvariga för liftarna istället. Det är en ganska stor andel jibbers i åre så det slår mig som lite udda att det inte finns en lift som går enbart i funparken, jag menar den sista delen av parken är ju så gott som en transport maskerad till parkområde med några rails.

Jag anser att berget är till för alla, även "feta tyskar" som plågar oss genom sin närvaro och som tyvärr lägger ganska mycket pengar på sin semester, som i sin tur hjälper till att hålla en anläggning igång. Jag säger tyvärr för man vill ju vara lite mainstream och passa in på detta forum. Gnäll måste vara livets krydda och ser fram mot en ålders höst där man kan ägna sig åt detta privilegium från morgon till kväll.

tack för ordet.

precis, de borde bygga en lift som är till för parken...

meningslös tråd... personligen tar jag alltid singelliften upp.. brukar fungera alldeles utmärkt.. inga köer eller tjafs.. har dock aldrig varit å kört i Bräcke, så vet inte hur liftsystemet ser ut där.. finns singelvarianten i den liften?

/JW.

men herrejävlar..! varför klappade du inte till honom då istället för att gnälla här på forumet i efterhand???

Ey yo!!!!!! ja e åxå fjårton år, ja hadde åxå slått hann på kjäften!!! fö de hadde varit mykke bätre då tyyyp!!! Så jäla kass att han e bra asså, hadde ja varit så bra hadde ja alldrig jort så.

För fan snorunge, som en viss britt sa i The Rock:
"Losers always whine about their best, the winner go home and fuck the pram queen”

Jag knäckte en stav på en engelsman i frankrike. MYCKET EFFEKTIVT! Han blev rasande och marcherade ut ur liftkön.

om du nu blir så jävla arg på att någont tränger sig så säg det till honom!!! o klaga inte här :P

det känns som att hela tråden har gått ur spår lite. om man verkligen tycker att han gjör fel när han åker före kunde man väl säga det då. Sen att man säger att han är bortskämd och så har väl inget med det att göra!!!

Det bästa är nog att vråla som en elefant
- ÖÖÖÖH, VAD FAN, DU DÄR I SVART OCH RÖTT, TRÄNG DIG INTE VAFAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Då får han i rött och svart alla ögon i liftkön på sig. Borde nog vara det bästa.

GAY GAY GAY GAY skaffa er ett liv alla e avundsjuka på att han VÅGAR gå före i kön. låt han göra d vem orkar stå i en kö i 15 min spec om man e så duktig som han....GODman va e d för fel på dig?

Du drog upp en hyffsat gammal tråd men... vafan skulle nåns skills rättfärdiga nåt sånt skit för?
Orka stå i en kö - som alla andra menar du?

Man ska ha Respekt för sina medmänniskor, punkt.

Är det då inte dax att dra det hela till sin spets - ett guldkort med egen kö / gate för de som pyntar en tusing extra ! Finns på tex disneyland Paris. Det är då enklare att hålla den kön kort- för lång kö -> dyrare.

Asso.
De som tjänar pengar på skidåkning är ju inte precis sportlovsfirare...
Om man nu åker skidor och tjänar på det genom sponsorkontrakt så ska man å sin sponsors vägar synas så mkt som möjligt i filmer o i tidningar. Då har man inte tid o stå i liftkön. Deras "jobb" e ju skidåkningen. Hur många hade klagat så här mkt om Anja P hade trängt sig? Eller när liftgubbarna går först?
Hur många sekunder förlorade du i effektiv åktid pga att han trängde sig?

Salomon nisse: Jacob har skrivit en kommentar.. men varför drog du upp denna tråd för att säga det??

men alla turister som inte kan hoppa kan ju åka i nån annan backe... nå förstår nog inte hur jobbigt det är när det kommer en pappa med 3 barn som kör på platån... alla som inte har nått i parken att göra kan ju åka nån anna stans.... kolla på absence tex när det kommer en snowboard åkare som hoppar på en unge då vart det till 100% ungens fel... ett gott råd till föräldrana som vill ha sina ungar i liv så kan ni ge faan i att va i parken.. /arg jibber

Hörru toffe..... Kan ju bara varna dig att om du skulle hoppa på nån av mina grabbar så skulle jag trä upp dig på närmsta liftstolpe och rappa dig blå med dina egna "pro teens"! Det är väl för satan http://www.slao.se/sakerhet-5.html som gäller i parken också va?

det är en sak å gå lite snabare i kön än dom andra,, men inte gå under av spärningarna det är för jävligt

chilla ner alla..skaffa er ett liv istället för att sitta och gnälla i ett forum som ändå inte reder ut nånting...gå
ut och åk lite skidor!!=P

Wester är respect och ska respect ha!!!!

ps stå på dig Wester ds

Dustbin_Dan:

Om jag inte läste fel på din lilla länk så står det:

"Uppmärksamhet ökar säkerheten
och minskar riskerna.",

När menar du att turister visar uppmärksamhet genom att stå och fippla med mobilen bakom kicken, på platån eller i landningen?

Grejen är den att vi som hoppar faktiskt har uppmärksammat att det står en jävligt dum person på hoppet, oftast skriker och viftar vi till den dumme jäveln också. Men jag har fått för mig att den dumme jäveln är för dum att fatta ord som: Flytta dig, Stå inte där och dylikt. Vad tror du?

Peace.

Det spelar väl inte så stor roll om han har trängt sig i kön. Visst är det fult att tränga sig, men nu har han ju bett om ursäkt med en jävligt bra teori.. Tycker ni ska lägga ner detta samtalsämnet med tanke på vad ni egentligen pratar om :P Ett hett samtal om att en kille trängt sig i kön liksom. Vill man få ut något av sin träning i parken ska man ju egentligen göra det enda rätta - att tränga sig förbi alla pantade barnfamiljer. Där har han ju rätt till 110%.. Dom slöar ju ner takten, säkerheten och känslan i park-backarna. Dom borde bli bannlysta från såna delar av skidanläggningar, finns ju folk som åker seriöst i parken liksom, och vill hinna med mer än tre åk på en dag. Peace

mmm, sen kan man ju fråga sig hur många här på forumet som aldrig trängt sig före i kön?? bah, vem orkar bry sig liksom, hitta på nå bättre att syssla med

men jösses, håller ni på och tjôtar om det här fortfarande... det är ju mer än ett år sedan det hände och vår käre Jacob har bett om ursäkt och gett en förklaring

ajajaj nu e d så här va att åm de sätts upp en ny park avgränsad från snorungar såm tränger sig i kön skulle ni åka i den då åm det var åkarna såm bestämde designen på den parken ( SERIÖST inlägg)

dom som trängde sig har jon olsson invitational kort som det står att dom får gå före i kön för att dom ska vara med i tävlingen va fan sluta klagga !!

va glad att du såg wester

de e klart man tränger sig...om inte nån säger till så kan man ju inte veta om nån blir arg eller inte...

asså det här inlägget är från 2004... Så jag tror inte att han hade JOI kort då

Men det är ju han. Men han har ju typ han är så grym :P hehe men. Det är lugnt mannen?

Fan va rätt gjort

haha kul tråd faktiskt..
tycker inte jacob hjade rätt o tränga sig det har inte jag heller men gör det ändå så klandrar han inte för det vore fel:P

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp