Jämföra åre med hemavan-tärnaby?

Två helt skilda ställen, beroende på vad du är ute efter. Spelar omgivningen och det sociala ingen roll så är det bra ställen att åka skidor på. Du bor ju inte så långt från varken H-avan eller T-by. Har du aldrig varit i Åre så tycker jag att du ska åka dit och kolla in det om du har möjlighet. Du bor i V-botten och då vet du ju hur V-bottningar är överlag, vill du träffa en liten mer mix av människor så är Åre topp. Så tycker jag att man måste kolla in ställena själv för det är svårt att skapa sig en bild av ett ställe eftersom det beror väldigt mycke på hur man är själv som person för att kanske tycka om ett ställe men ogilla ett annat. Åre har helt klart ett helt annat liv runt omkring, allså utanför pisten, efter att man lämnat den alltså! T-by och H-avan har oxå ett utbud men också annorlunda just beroende på människorna som utnyttjar det. Det är ju så att även omgivningen spelar roll för hur hela miljön uppfattas. Varken negativt eller positivt menat för de ställena. Kan utveckla mitt svar lite senare med just konkreta jämförelser. /LO

i hemavan slipper du en mängd folk med attitydproblem, plus att du har närmare till flera höga toppar i hemavan, Sytertopparna t.ex....

ja har inte varit i åre men ja kan rekomendera hemavan och tärna..de är sköna backar där! och grymt bra med snö är det också!

Det var ungefär såsom Pzycho skriver jag menade med att om man inte bryr sig så mycket om omgivningen utan mest backarna och livet som man lever själv, i backen och utanför utan att måsta bry sig särskilt om omgivningen så fungerar båda ställena...(eller alla 3)men om man är lätt- påverkad och måste ta in allt som människor gör och är/säger och visar med attityder på ett lite speciellt sätt så ska du ändå åka och "testa" alla ställen.....det är bara utvecklande för ens egen personlighet och kanske kan du växa dig ändå starkare i dig själv och din attityd. För att kunna hantera människor så måste du kunna möta dem och sedan naturligtvis bestämma dig för om du är likasinnad med dem eller inte och sedan utgå från det. Men för det mesta så brukar det ändå vara så att det är hur man trivs i backarna och naturligtvis även miljön och attityderna runt omkring som bestämmer om man trivs eller inte. Eftersom jag inte vet hur du är som person så tycker jag att du ska åka och uppleva så många ställen du bara kan och har möjlighet till........det vidgar bara tunnelseendet! He ä bar å åk! Självklart så är det inget som slår T-by, H-avan.......de är trygga, trevliga, bra skid-backar..........men upptäck omvärlden!

Åre - stort skidområde, party, flash. Vinterns Visby.

Hemavan / Tärna - mindre skidområden, bättre offpist, begränsat party, "vanliga" människor. Vinterns Varberg.

Åre: skitbra berg. Inte för ofta bra med snö. Men det går inte att förneka att det är ett av sveriges bästa skidberg. Åre By nämner jag helst inte eftersom det är RÖV.

Hemavan: dåligt byggt system och berget är inte heller speciellt bra. Lustigt med tanke på att det kryllar av otroligt bra skidberg det finns i området både söderut och norrut efter väg E 12.
Tärna är inte heller det bästa skidberget men faktisgt bättre enligt min mening än hemavan. Byarna i området är klassiska svenska fjällbyar där vanlig folk bor och verkar.

Svar: Stora Blåsjön är svaret på din fråga. Troligtvis sveriges bästa område.

Jag tycker att du ska ta Åre lätt :) Det e ganska många nattklubbar om du är ute ater lite party :) Men Åre är däremot dyrare än hemavan och tärnaby.... men jag tycker att det lätt är värt om du ska åka skidor :D När du har varit i Åre och sen kommer till tärna/hemavan tycker man att det e fett mycket bättre i Åre :D Såå kör på det ;)

åre är ju helt i en klass för sig men i hemavan-tärnaby är inte alls dumt, inte lika mycket folk men dem är jättetrevliga, iallfall tärnaby för jag har bara åkt i hemavan inte bott över eller liknande, och alltid mycket snö. men om du åker dit ska du nog vara mer intresserad av att åka fritt än att hänga i parken och bygga bckickers ut i djup snö.

Tillbaka
Topp