Jamie Pierre droppar 74m

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Jamie Pierre droppar 74m
Fick nyss Åka Skidor. I tidningen på sista sidan kan ni se en sekvens med Jamie Pierres dropp.
Mycket bättre bild än den från nyhetstidningen.
Hans ländning på huvudet ser riiiktigt läskigt ut..

Red: Scannade in bilden och tänkte lägga upp men vet inte om man får göra det?

Jamie Pierre droppar 74m
Efter 75 m är han inte uppe i typ 180 km/h då. Orkar inte ta upp den gammla fysikboken men jag fattar inte hur han kan överleva trots ett förmodligen väldigt tjockt snötäcke.

Jamie Pierre droppar 74m
Enligt Åka Skidor 74 meter.

Jo, riktig höga farter. Dock är högsta fall utan skidor och överleva 10000 m, då ska man ha extrem tur.

Men att falla från 5000 m och 10000 m är inte så stor skillnad då du inte kan uppnå så mycket mer 400 km/h tror jag..
Men vad tror ni, får man scanna in bilden och lägga upp på putfile?

Jamie Pierre droppar 74m
Såg också bilden i Åka Skidor och fick en chock när jag såg den, killen landar ju fan på huvudet. Han måste ha någon slags skyddsängel för han har aldrig brutit något ben i hela sitt liv.

Jamie Pierre droppar 74m
Det var väl typ någon månad sen han gjorde det?
Sjukt ont han måste fått om han gick från 130km/h till 0 på 1,5 meter!!

Jamie Pierre droppar 74m
Fullkomligt idiotiskt och en lek med döden!

Om det existerar någon form av rekordlista på höga dropp, borde då inte en föruttsättning för att det ska listas vara att man landar på fötterna! Jamie Pierres dropp har väl överhuvudtaget ingenting med skidåkning att göra ... eller?

Att hoppa ut för en klippa och hoppas att överleva kan väl vilken IDIOT som helst göra! JP borde toppa listan över folk med änglavakt. Det kan ju i det närmaste betraktas som ett mirakel att han klarade sig oskadd!

That´s all folks! / MM

Jamie Pierre droppar 74m
Åka skidor har antagligen köpt bilden för en dyr penning så lägga ut den här på freeride är nog inte så bra. Dock kommer den väl spridas runt nätet rätt så mycket så lägga ut den på en privat sida skulle väl funka

Snödjup

Tillbaka
Topp