Japan 08/09

BlingPling

Ny medlem
Japan 08/09
Är det någon på forumet som skulle kunna fylla i en massa tomma rutor angående vad som skulle behöva struktureras innan man sticker till Japan och gör en säsong?
Jag var nere i Verbier i fjol, och det var grymt! Tankarna har vart att åka tillbaka eller till Whistler... men så nämnde en pojkvasker på jobbet att Japan kanske kunde vara intressant också.

Har försökt luska fram lite information, på bland annat http://www.snowjapan.com/, men allt framstår som väldigt diffust tycker jag.

Därför vore det grymt om någon som vart där borta och åkt skidor som kan säga hur det funkar, helst någon som har jobbat.

Alla tips och skit är välkomna, släng bara iväg ett PM!

/Johan

Japan 08/09
jamen visst! Long gets longer som man brukar säga.

Är det någon som har en vän som vart där så får personen i fråga gärna slänga iväg en mailadress, vore otroligt hjälpsamt!

Japan 08/09
Hej,
Du kan stanna i tre månader utan att skaffa visa, så att boka biljett längre än det kanske inte är så smart.. Ta med badkläder (el ja, det väljer man väl själv) men tänkte på de varma källorna.

Vart hade du tänkt åka? Jag kommer att vara i Japan jan tom mars. Lurar på ort nu, håller på att kolla med boende och allt sånt. Blir troligen Niseko el Furano.

Kan vara bra att växla pengar innan, tror jag. Har hört att det kan vara svårt att ta ut pengar. Beror väl vart man hamnar.

Håller själv på att kolla för fullt, så om du hittat några bra tips så får du gärna dela med dig :)

Emilia

Japan 08/09
Sweet!
niseko verkar grymt ju, den orten jag kikat på också.
vilken sida tittar du boende på? officiella skidortssidan där eller?

Japan 08/09
måste bara fråga, är det nån som är intresserad av att göra en resa på ca två veckor till japan i början eller mitten av januari? söker nämligen resesällskap.
ska tilläggas att jag bott i japan och pratar flytande japanska... :)

Tillbaka
Topp