Jesus hjälp!

• Trådstartare Trådstartare patte666
  • Start datum Start datum
P

patte666

Guest
Jesus hjälp!
Aloho mina skid vänner..

Tänkte konvertra från snowboard denna säsång som följer!
vill andå säga att jag är en rätt god skidåkare.

behöver hjälp...

jag ska köpa ett par skidor, men vilka!?
vill ha ett bra klipp i backen, bra skär och fina carving svängar.
samtidigt som jag vill kunna köra offpist och lite lössnö.

provkörde salomon 1080, 171 cm ifjol (dom finns inte i 175 va?) tyckte att dom va riktigt sköna.
är det en skida som är bra att satsa på för mycket pist körning?

vill ha en skida som är allround, antar att jag spenderar mest tid i backen alt. off pist, men visst kommer jag att sladda in i "hopparken"!

har fått en ny pris med bindning 6000:-, inget kap men ok efter att misshandlat plånboken!

vilken längd är det som gäller?
ser på forumet att de flesta kör på rätt långa trots allt.

jag är 175 cm och 65 panner.
vilken längd rekomenderar ni?
killen på "affären" lika lång som mig, sa att han körde på 161. ska jag lyssna pa honom eller vänta på att han slutat och kasta fisk på honom...?
vill ju att skidan ska vara kvick och lätt men samtidigt inte för fladdrig.

vad säger ni gott folk.
sjukt svår fråga, och jag vet att det är ganska personligt vad man tycker men grymt tacksam för svar.
peace..

Jesus hjälp!
Tjena!

Head madtrix 163...
Kanon
längden är väl en smaksak men jag vill inteha så långa iaf...
jag är typ 173cm å åker på 163...
det är ´lagom tycke jag

Jesus hjälp!
själv har jag ett par fischerf big stix 75 det sägs att det ska vara ungefär en sådan skida som du söker. På resencioner om den får den ofta 4.8 utav 5 i offpiste och 4.5 av 5 i pisten. Det sägs dock att den inte är så jätte vass i korta svängar men ingen katastrof heller. I långa svängar som stora cavingsvängar ska den vara kanon. Kollar man på pris så köpte jag ett par begangnade för 2 och 5 och det va förra eller förr förra årets model. Vet ej om årets model men dom ska vara bra i alla fall.

Mvh viktor

Tillbaka
Topp