Jib Academy - Väsjöbacken

Ta pendeltåg 36 från Stockholms central mot Märsta.
Den går från Stockholms central 15:05
och kommer till Sollentuna 15:20.

Vid Sollentuna station byter du till buss 527 mot Smedstorp.
Den går från Sollentuna station 15:25.
Du är framme vid Väsjöbacken ca 15:43.

Restid 38 minuter.

De ligger i sollentuna.

Om det blir fortfarande såhär varmt så blir det ingen jibacademy i väsjö heller...

jag kanske låter lite pressimistiskt men men...

SverigeTomten sa:
Om det blir fortfarande såhär varmt så blir det ingen jibacademy i väsjö heller...

jag kanske låter lite pressimistiskt men men...
ömm.. de ska snö och bli kallt i helgen och i nästa vecka!

Väsjö har lyckats behålla snön ett tag nu med plusgrader så jag tror att de ska klara detta.

parken är ju enda backen med bra snö, :D dom ska bara ha ett hopp vad jag har hört om det ens blir nått Jibacademy i väsjö, och det kommer bli två raillines.

Undrar lite om det finns mycker parkeringsplatser osv..
man vill ju inte åka 15mil sen är det fullt med bilar och ingen parkering..

Mickegustafsson sa:
haha, jag skulle nog mer tänka på om det finns ngn snö att åka på än om du hittar en parkeringsplats.

Mickegustafsson sa:
oftast när väsjö är "fullt" så är de ungefär 1/4 av hela parkeringsområdet som är upptaget. :D

när är det för det ska bli kalt tills på onsdag...
DEN SKA VARA NÅGRA DAGAR;)
Tar ju inte så lång tid att spruta ett hopp 1-2 dyngn.

dom sprutar för fullt i backen just nu, de är ungeför 2,5 minusgrader inatt så de kommer ösa på me snö... däremot...
innan det blev minusgrader så snackade jag med en av liftgubbarna (Viking), han påstod att jibacademy är inställt pga snöbrist, men eftersom att han sa det innan de blev minus som sagt så kanske det finns en chans att jibacademy blir av i väsjöbacken trots allt.

det ska dessutom bli mer minusgradiga kvällar i veckan vad jag har läst och hört :D.

Alltså kommer det bli av elr? det är liksom i helgen. det lär ju bli av eftrsom ingen sagt något annat?
tänkte mest på den dåliga snön~

väsjö sprutar fortfarande och det ser ut som det ska bli minus mer under veckan så de blir nog av skulle jag tro

vid centralen är det bara att ta tåget, går från spår 15 elelr 16 tror jag men ni kan ju alltid fråga nån där, mot sollentuna det kan också stå att de går mot upplands väsby sen går man av vid sollentuna station och tar buss 527 där i från mmot smedstorp eller fornboda

titti540 sa:
ePousette sa:
asså, nån som kan möta oss på centralen?
snälla?
Jag ska till väsjöbacken den 16, nu på lördag alltså. Jag åker från Huddinge men vi kan mötas i centralen om du vill. Bestäm tid bara... och säg vilket ställ som du kommer att ha på dig (så att jag vet vem du är). Jag åker ensam till jib academy, så det vore skoj att hänga med någon.

Senast ändrad:
Hoppoch rails är stängt på freda pga jibacademy!!!!

fy fan va dåligt

SverigeTomten sa:
titti540 sa:
ePousette sa:
asså, nån som kan möta oss på centralen?
snälla?
Jag ska till väsjöbacken den 16, nu på lördag alltså. Jag åker från Huddinge men vi kan mötas i centralen om du vill. Bestäm tid bara... och säg vilket ställ som du kommer att ha på dig (så att jag vet vem du är). Jag åker ensam till jib academy, så det vore skoj att hänga med någon.
hehe, det som är problemet är att våran buss kommer till stockholm 9:45
men jag har pratat med dom som håller i tävlingen och de gör inget om vi kommer lite försent.

Tillbaka
Topp