Jibbare kan inte åka skidor...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
asså orka, det här är nog bland dom töntigaste trådarna ever!

och icemann tror du alla kommer sluta åka så bara för att du tycket att det ser fult ut???

av alla saker jibbers gör så finner du detta som löjligast? Sättet de svarar på inlägg är ju 1000 ggr löjligare t ex, alltid lika upprörda om någon råkar trampa på deras ömma små tår.

Sen har du missat att jibbing iofs utövas på skidor men det gör backhoppning också men inte är de "åkare" för det?

mvh eder brandfackla för freden

Senast ändrad:
hyllengren sa:
Denna tråden är överhuvudtaget ganska idiotisk, som att säga att slalomåkarna är idioter för att de inte åker i äggställning som störtloppsåkarna, för att det går fortare...

icemann sa:
nille sa:
Det är ju faktiskt skitfult att sitta i "äggställning" också... :)
Hur många seriösa "medvetna", "duktiga" åkare ser man åka så? :B
Alla raceåkare använder äggställningen. Och jag skulle vilja påstå att de är både seriösa, medvetna och duktiga. Prova själv att sitta ner bak på skidorna i 90 km/h så får du se hur bra det går, prova gärna att svänga samtidigt...
Nu är det ju så att väldigt få i detta forum siktar på att åka störtlopp i åtstittande kläder men.... Jag slår vad om att du blir frånåkt i alla fall.

Utter sa:
Faktum är det att bakvikt absolut inte saktar ner dig på något sätt, det får dig dock att komma i obalans. Sitta bak på skidorna är överlägset snabbast upp till en viss hastighet (förutsatt att det inte blåser motvind). Efter en viss hastighet så kommer ägget(om det är rätt utfört) bli överlägset tack vare det faktum att vinden kan transporteras bort mellan benen men innan denna punkt så är den sittande positionen snabbare.
Anledningen till att inte störtloppsåkare använder denna teknik är givetvis därför att det inte går att åka på detta sätt, ok att ta sig fram på en transportsträcka eller i inrunnet på ett hopp, men i en störtloppsbana skulle du inte ta dig många meter. Dessutom så kommer man upp i tillräcklig hastighet med fartdräkt och bra skidor för att ägget ska bli överlägset.

Mvh Henrik Utter
du har ju fått ditt svar icemann. -_-

p.s, så klart inte störtloppsåkarna sitter ner,
inte bara av anledningen till att det inte går att svänga och är ostabilt
dom förlorar också fart när dom ska sätta sig ner och ställa sig upp inför kurvorna, sen spricker säkert deras brallor av det också, plus att dom troligen ramlar pladask på rumpan eftersom dom har bakvikt nästan hela vägen bak till bakersta bakre baken av skidan.

HAHAHA ?! whaaat ?! onödig tråd ?? Om du har stora kläder går de ju antagligen fortare om man sitter ner på skidorna där bak än att störta som du säger kläderna blir ju som en fallskärm,,,, LÅÅåS !

Är du snygg i huvet eller?
Äggställning går säkert fortare över lag när det finns hinder som hopp, kullar svängar o sånt. Som i ett störtlopp.
Jibbarna åker ju bara rakt in mot kicken o behöver inte ha nån försäkring mot hinder o skit. Därför sitter dom ned eftersom det går fortast...
Testa själv.
Om du kan åka, vilket jag tvivlar starkt på

Jibbare är lama stekare som är duktiga på att hoppa o trixa och se coola ut, men de kan inte åka skidor. Jibbing är ju en trend, liksom snowboard var för en sådär 10 år sen. Det här med att sitta ner bak på skidorna är även det en modegrej, en grej man har hittat på för att sticka ut lite ifrån mängden eftersom jibbare anser sig vara lite coolare än alla andra. "Do it the jibbing way" liksom. Att det är både långsammare och ostabilare än äggställningen struntar man i, man vill ju vara en i gänget.

icemann sa:
Jibbare är lama stekare som är duktiga på att hoppa o trixa och se coola ut, men de kan inte åka skidor. Jibbing är ju en trend, liksom snowboard var för en sådär 10 år sen. Det här med att sitta ner bak på skidorna är även det en modegrej, en grej man har hittat på för att sticka ut lite ifrån mängden eftersom jibbare anser sig vara lite coolare än alla andra. "Do it the jibbing way" liksom. Att det är både långsammare och ostabilare än äggställningen struntar man i, man vill ju vara en i gänget.
jävligt bra sagt...

icemann sa:
HAHA, äru seriös eller, prova själv får du se att det går jävligt mycket snabbare än vilken annan ställning som helst, själv har jag inga som hälst problem med att svänga lite. Sluta tjafsa emot, det går fortare men det är nog inte så stabilt i 100km/h.

De som kan åka skidor sitter inte ner bak på skidorna, punkt slut. Man kör bil ifrån framsätet, inte i baksätet, där åker man bara med.

jag blev skitglad när jag såg rubriken, för jag tycker samma, så jag klickade

sen tar du ett jävla kasst exempel och ger jibbare som är stabilare på railarna än i pisten anledning till att håna/kasta stenar på dig

icemann sa:
De som kan åka skidor sitter inte ner bak på skidorna, punkt slut. Man kör bil ifrån framsätet, inte i baksätet, där åker man bara med.
Läs mitt inlägg igen är du snäll. Många jag känner använder den tekniken för att få fart, och de är alla mycket goda skidåkare.

mardiman sa:
jag blev skitglad när jag såg rubriken, för jag tycker samma, så jag klickade

sen tar du ett jävla kasst exempel och ger jibbare som är stabilare på railarna än i pisten anledning till att håna/kasta stenar på dig
Ok, ge oss ett bättre exempel då varför du håller med om att jibbare inte kan åka skidor?

ööö bara för att man sitter ner på skidoran där bak så betyder det inte att man inte kan åka skidor!!

För att låna ett uttryck från ett liknande men större form än det här. För guds skull gott folk, mata inte trollen!

Quiksilver85 sa:
Shit hur kan man gälla på andra då man själv har skrivit detta i en annan tråd!!!???!!

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=45043&p=2

Börja med att analysera din egen teknik o få den fullländad, sen så kan man börja anmärka på andras....

Lycka Till
Hahahahahah!!!!

Seriöst, klicka på länken

Mr icemann kan inte åka på sina egna skider jue:P
nu lär du väl endå ge upp!

Som dom flesta svenska projibbarna, tex Jon, har jag själv varit ''störtloppsåkare'' en gång i tiden och använt mig mkt av den så kallade äggpositionen men har nu på senare år ägnat mig åt sk jibbing, eftersom jag hade blivit riktigt less på hela den där hemska alpingrejen.
jag tycker personligen att jag och mina jibbarpolare är ganska så duktiga åkare även utanför parken och angående det här med vilken position man använder så håller jag med dom flesta om att man får bättre fart med ''sittstilen'' och har man åkt mkt med den så blir man även bra på att svänga och kontrollera den. hoppas du får riktigt mkt skit för den här idiotiska tråden btw...

Då denna tråd börjar spåra ur som de flesta andra trådar som handlar om jibbing så låser jag denna.. Men som vanligt låser ja upp den om jag får bra anledningar och garantin för ingen smutskastning!!!

//H

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp