jibbing i göteborg

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
jibbing i göteborg
Vi har ett ganska stort hopp i Ruddalen nu (västra frölunda) en har iallfall sattit 540 på det :).
Kan komma med bilder och kartbild ifall någon e intresserad

jibbing i göteborg
Hoppas ni får till nån schysst jibb-session i Götet under veckan eller helgen.
Själv åker jag till Hemsedal på torsdag istället, en snäll välgörare bjöd mig på en weekend.

Ta bilder och sånt, vill se sen! :)

jibbing i göteborg
Någon som är på en session i Brudarebacken, lördagen den 25-02-06, alltså på lördag. :D Jag packar i vilket fall på mig snöskotten och prylarna, för att få hoppa av mig lite! Nu ska Trean sitta!
Om ni är sugna så kan vi mötas där, det vore bra med lite hjälp i hoppbygget. Lite andra förmågor som kan peppa vore också kul!

Hang loose,
Erik

jibbing i göteborg
hak: jag kanske hänger på!
P.S kul att se att min gamla tråd fortfarande används!

jibbing i göteborg
Ehm, hänge inte riktigt med på vad du menade din dubbelpost, men ändå (:D): Jag räknar med GPs prognos på minusgrader imorgon, vilket är behövligt, liksom mer snö. I vilket fall tror jag att jag drar mig dit runt kl. 10 och börjar hoppbyggandet, eftersom liften öppnar kl. 11.

Om du eller någon mer ska dit, vore det fint om ni tog med er snöskottar, eftersom vi lär behöva en hel del byggande för att få till något bra från scratch.

När hoppet är färdigt kan vi väl kanske filma lite (har dock ingen kamera).

Liftarna stänger kl. 16.

Be there.

Hang loose,
Erik

jibbing i göteborg
förra vintern precis efter ett dump så byggde jag och några polare en mini-kick uppe på uthoppet i bragebacken, grym flygtur, folk satte 720 mm. men efter 2 dagar hade pulkaåkarna nått upp till hoppet och åkt bort all snö i landningen, backen blev livsfarlig, det va rätt längt att glida ner och det gick fort bland all is.

tyvärr har jag alla bilderna på datorn hemma(sitter med laptoppen i anton)

men det finns ett mindre uthopp längre ner i backen(skiersleft) annars finns det små-uthopp borta vid boule-banorna.

lycka till, vänta på nysnö! jag ser fram imot bilder

jibbing i göteborg
Uppdatering om morgondagens session:

Efter kombinationen tö/minusgrader/snö/mer tö/mer minusgrader har underlaget troligen blivit jeeevligt hårt i brudarebacken. Frågan är om det kommer att bli möjligt att få till ett bra hopp, all snö lär vara stenhårt packad. Man får bara hoppas på snö under natten, annars drar jag kanske till Ulricehamn istället.

Pistas backarna? Det kan isåfall vara räddningen...

Hang loose,
Erik

jibbing i göteborg
Uppdatering:

Kl 9, ymnigt snöfall, håller det i sig ser jag fram emot en lyckad dag, med snygga hopp.

Jag avvaktar snön och ser vad som händer, och drar troligen dit runt kl 11.

Alla som har tänkt komma dit: Gör det! Ta med spadar och kameror!

Vi ses där!

jibbing i göteborg
Blev två sessions i Himlabacken i Ale istället, rekommenderas starkt för er som inte har så lång åkväg dit. Varning för branta och jevligt smala kickar, samt mycket is i landningarna. Leta efter min egenbyggda kick, den är bäst! :D

Hang loose,

Hak

jibbing i göteborg
Kommer ju fetingmassa snö just nu!! Någon som planerar nått till helgen? Ja e ev på om jag hunnit köpa bräda tills dess :D

jibbing i göteborg
Jag och switch540 planerar en session i budarebacken, med hoppbygge och hela kalaset. Hur många e på, på söndag dvs.

jibbing i göteborg
Det kan bli himlabacken i ale också, mycket beroende på vart det finns bäst snö. Skriv i gästboken i ni undrar något...

jibbing i göteborg
Uppe i Kortedala finns en gammal nerlagt skidbacke. Ungefär i samma klass som Himlabacken i Ale. Tror den börjar att växa igen, men det kanske kan vara något? Den ligger uppe i norra Kortedala och går ner mot Lerjeån. En gång i tiden fanns det lift och elljuset hänger forfarande kvar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp