jibbingens framtid

fakiedropdude

Ny medlem
jibbingens framtid
enligt henrik winstedt( åka skidor nr 4 2001) så går hoppen mot stort och snyggt mer än mot tekniska hopp.
men utveckling lär väl ändå ske, undrar om nån sätter en switch double rodeo 720 tail to mute om 10år, glinen e ju bara 16-18år tänk bara vad dom gör när de e lika gamla som jag(20).

om jibbtricksen blir lika avancerade som freestyle-tricksen kommer då freestylen dö ut?

hur skulle en trippel bakåtvolt med skruv placera sig i en jibtävling, inte vinna iallafall. men säg om 10år när många trick har i princip blivit så utvecklade de kan kommer då oldschool hoppen att kunna konkurrera igen.
jag menar det skulle trots allt vara lite löjligt om ovan nämnda hopp fick stryk av en 720 tailgrab.

jibbingens framtid
freestyle lr freeride kommer aldrig dö ut, de e ju de som e den fundamentala åkningen, även om jibbing skulle bli stort som fan...
//"virgin-powder is better than sex!"

jibbingens framtid
Här klankar vi ner på människor för fullt ser jag... "små glingen". Oj, du är hela 18 år. "vad ere med dig människa", ja du må ha rätt i detta fallet men ändå.

Qui vivra verra.

jibbingens framtid
*suck* fakiedropparn..hur bara orkar du bli irriterad?
de e bara de att puckelpist åker du fan inte me snowboard.....OK?!

jibbingens framtid
Jag hoppas i alla fall att old school kommer tillbaks. Faen en daffy är ju mucket coolare än en d-spin 900! heller hur

"You can´t get hurt in the air"

jibbingens framtid
tja, om man tittar på ett av de nyare tricken, nämligen flat spin, så är det ju teoretiskt sett inte ett särskilt avancerat hopp, det innehåller inte fjorton olika grabbar och en rodeo, men det är nog så svårt att få hoppet "flat" ändå. hopp som man t.ex inte grabbar särskilt länge, utan kanske slänger på en liten handpåläggning för att snygga till det hela kommer inte hålla, stora, långa, rena hopp kommer förmodligen att dominera ett tag framöver.

egentligen bryr jag mig inte särskilt, tycker att det här med "jibbning" är lite överreklamerat, tacka vet jag free radicals 1. attityd.

jibbingens framtid
Fakiedropdude har blivit 30 år nu! Undrar om han fortfarande är aktiv på freeride. Hade varit kul att se vad han tycker om sporten nu!

Tillbaka
Topp