Jibbpjäxors styvhet?

J-DAWG

Ny medlem
Jibbpjäxors styvhet?
nån som vet ungefär vad jibbpjäxor brukar ha? såg att 1080 har 85 vilket verkar lite väl mjukt? eller? jag kör på 130 jag tycker det är aldeles perfekt. man ska inte satsa på ett par nya mjukare pjäxor ?

Jibbpjäxors styvhet?
Jo, det vet jag också men hur mjuka kör dom flesta på? inte så många som betalar 2500 för 1080 eller?

Jibbpjäxors styvhet?
har ett par salomon 1080 promodel modell 02 eller vad det kan vara riktigt sköna 95 i flex, kör hellre med dem än mina nordica dobberman wc 150 , du kan ju inte heller jämföra flex mellan olika tillvärkare eftersom de mäter på olika sätt...

Jibbpjäxors styvhet?
Jag kör på 1080 03/04, de tycker jag nästan är lite hårda. De flexar knappt någonting när jag försöker trycka framåt

Jibbpjäxors styvhet?
Jag kör med ett par renodlade racingpjuckor jag, och det är perfekt!
Det Ska vara ganska hårt. Hur ska man annars fixa till de där halv-sketchiga landningarna...? :)

Jibbpjäxors styvhet?
Men hur är det med Rosspjucksen?? Nån som testat dem? Jag måste köpa nya mjukare till vintern iallaf.. Peace

Jibbpjäxors styvhet?
Vad sägs om att välja de som passar din fot bäst? finns inget i pjäxväg som slår några som sitter perfekt.

Jibbpjäxors styvhet?
jo men salomon performa och salomon 1080 mäts ju på samma sätt , nån som har testat båda ? eller iallafall vet om 1080 verkar mjuka

Jibbpjäxors styvhet?
för att jag inte vill ha problem med benhinnorna :/ det lär däremot inte vara något problem, men bra att veta ungefär var på skalan man ligger

Jibbpjäxors styvhet?
Aha, ok. Men dra till någon affär som kan sånt där. Då komer du säkert få superbra pjäxor som är perfekta för dig.

Jibbpjäxors styvhet?
Du kommer knappast få mindre ont i benhinnorna av ett par mjuka pjäxor! Skippa att landa i bakvikt istället och träna upp smalbenets framsida på försäsongen. Bakviktslandningarna står nog för 95% av anledningarna till benhinneinflammationer inom skidåkning. 1080 är asmjuka och känns rätt konstigt i landningarna då de viker sig. Väger man en 85kg så tycker jag de är för mjuka. Har man vant sig vid racepjuck så är risken rätt stor att du tycker som jag. Men inget är bättre än den dämpande sulan i 1080, då slipper man spräcka fetsäckarna i hälen (det gör ont.....jävligt ont).

Jibbpjäxors styvhet?
kan man inte lägga i dämpade sulor? har specialsulor från fotbollen med dämpning och typ nice passform, dom e ju gjutna för mej :P

Tillbaka
Topp