Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
nån som vet ungefär vad jibbpjäxor brukar ha? såg att 1080 har 85 vilket verkar lite väl mjukt? eller? jag kör på 130 jag tycker det är aldeles perfekt. man ska inte satsa på ett par nya mjukare pjäxor ?
har ett par salomon 1080 promodel modell 02 eller vad det kan vara riktigt sköna 95 i flex, kör hellre med dem än mina nordica dobberman wc 150 , du kan ju inte heller jämföra flex mellan olika tillvärkare eftersom de mäter på olika sätt...
Jag kör med ett par renodlade racingpjuckor jag, och det är perfekt!
Det Ska vara ganska hårt. Hur ska man annars fixa till de där halv-sketchiga landningarna...?
Du kommer knappast få mindre ont i benhinnorna av ett par mjuka pjäxor! Skippa att landa i bakvikt istället och träna upp smalbenets framsida på försäsongen. Bakviktslandningarna står nog för 95% av anledningarna till benhinneinflammationer inom skidåkning. 1080 är asmjuka och känns rätt konstigt i landningarna då de viker sig. Väger man en 85kg så tycker jag de är för mjuka. Har man vant sig vid racepjuck så är risken rätt stor att du tycker som jag. Men inget är bättre än den dämpande sulan i 1080, då slipper man spräcka fetsäckarna i hälen (det gör ont.....jävligt ont).