Jibbsession STHLM

Jibbsession STHLM
Det kommer nog bli ganska svårt att få snö till en session på plattan.. de har värme slingor i marken på och runt platan så det blir nog slask.

Jibbsession STHLM
jamen vafan det e ju ba hitta nått räcke o göra ett upphopp till den !
hur svårt ska de va :)
ja e ialla fall på om de blir någge

Jibbsession STHLM
Rapport
http://hem.bredband.net/ph1986/jibbsession

Har som sagt varit runt och kollat lite. Som någon sa så är det elslingor runt Sergels Torg, så där blir det att gå och hämta snö. Finns egenligen bara 3 bra rail runt sergels torg. Men ansatsen till Rail 1 och Rail 2 är lite knepig, man får åka lite trappa först... Tveksamt. Rail 3 är kanske lite "flack". Bilder är från 14 tiden.

När det gäller Observatiorielunden finns det rum för bra mycket mer roliga saker. Dels är det ju helt klart aktuellt att bygga hopp vid 6a, 6b. Bilderna från obsan är från imorse vid 9. Det har med andra ord kommit en del snö till. Så att "samla" ihop till en kick och en mjuk landning är nog inga problem. Dessutom finns det en del sköna rail att köra på i närheten om man tröttar.

Därför föreslår jag att vi träffas 10.30 vid den röda pricken på karta 1. Alltså vid uppgången för Rådmansgatan T-banestation. Anledningen till den tidiga starten är att det skymmer rätt tidigt och kan vara kul om man får tid för lite dagsljusbilder också. Det tar nog ett lite tag att bygga kick, men om folk plockar med sig spadar och skyfflar så går det snabbare. Kanske sopsäckar att packa snö i om vi måste hämta mer? Om någon undrar nåt, kommer sent, osv. kan ni få tag på mig på 0739122631.

Vi syns imorgon förmiddag!

Jibbsession STHLM
SKkönt att det blir något nu då!

Jag kommer med spadar och två taggade polare som är beredda att offra livet för lite sjysta bilder! ses imorrn 10.30 då!

Jibbsession STHLM
Grymt jobb Henning!

Tyvärr kan jag inte medverka, men ngt som skulle vara jäkligt coolt är om någon skulle ge sig på att raila den långa (oändliga) railen som går ifrån Holländarg. eller Saltmätarg.... Det är bitar av denna rail som syns till höger i mitten av bild 6b. Längre bort mot parkleken är gången brantare, om jag minns rätt, och där bör det gå att göra ett litet inrun och kick... Sen så är det bara och stå så länge benen, balansen och modet pallar!!! Kan nog vara sjukt jävla svårt, eftersom det nog är jäkligt brant nedåt parkleken, men om någon försöker så glöm inte att dokumentera!!!

Jibbsession STHLM
Fy fan va sugen man blir! Kanske får dra sig mot stan imorgon då.
Men alla ni som ska fota glöm inte att lägga upp bilderna här på freeride så man får se.
Om det finns snö kanske man kan köra även nästa helg? Då kommer jag garanterat!
Ha de

Jibbsession STHLM
Grymt, ser ut som vi blir ett gäng. Men det finns plats för fler! Den aktuella branten ligger i läsida av blåsten som drar över stan nu. Så det kommer nog finnas tillräckligt med snö!

Självklart återkommer jag med rapport med bilder efter morgondagens event!

Jibbsession STHLM
samlingspunkten är typ precis vid tunnelbaneuppgången/en pressbyro??? elelr hur??? hur många kör på sina äkta skidor och hur många har railskidor??? tror att d blir spec railskidor för min del... om jag kommer bor på lidingö... lite jobbigt att släpa allt... annars kanske jag kommer med filmkamera/vanlig kamera/stativ! hur länge tror ni att ni håller på??? vet inte om jag orkar gå upp så tidigt...

Jibbsession STHLM
Med tanke på Jesper plockar med sig blixtar (tror jag) så är ju mörkret inga problem. Vi kör nog fram till 16? 17? 18?

Nu får vi inte för bli för bekväma, men stämmer att vi samlas vid pressbyrån/tbaneuppgången. Annars så ser man ju stället därifrån.

Jibbsession STHLM
Jibbsession STHLM
ska köra imorrn också! tror vi betsämde det iaf!
Det var grymt kul idag, så jag tycker absolut att vi ska köra fler ggr under kommande helger!

Jibbsession STHLM
det var frandfors här på freeride som fick en obehaglig upplevelse på räcket ;) vi körde på två ställen, räcket utanför stadsbiblioteket och så byggde vi en kick en liten bit därifrån. På bild 6a och 6b är platsen som vi byggde hoppet på! http://hem.bredband.net/ph1986/jibbsession/

Jibbsession STHLM
Kan vi inte köra typ nästa helg?
Tror att det skall finnas snö då...

Tillägg:
Någon som vet var man får tag på riktigt skabbiga twintips här i stan? :P

Ni som också var med kan ju gärna adda mej: eliaswarme@hotmail.com

Jibbsession STHLM
Jag tycker vi siktar på att köra nästa helg, vilken dag kan vi ju bestämma efterhand så får vi se hur vädret blir. Ser inte ut att bli alltför varmt (+1) i början av nästa vecka så det är ju en bra början.

Jibbsession STHLM
orka läsa allt, men torr jag såg att det varit jibbsession, om det blir ngt mer kan jag gärna komma å filma lite,
har pajjat svanskotan kan inte åka ^^
men addam sn om ngn "ansvarig" vill meddela. mrln_mnsn@hotmail.com

Jibbsession STHLM
Det verkar som alla haft kul den här helgen.
Ska vi köra även nästa helg?
Vore väldigt skoj!
Vad säger ni?..
Ha de ha de

Jibbsession STHLM
FÖR mycket snö och FÖR långt bort och FÖR högt uppifrån railet.

Ta inte detta som mega kritik, det e en grym bild. jag menar inte att gnälla över att den e dålig.

Men som sagt, den e bra men lite saker jag personligen tycker illa om ^^

Jibbsession STHLM
Okej...har hört att det ska va kallt och snöa under veckan...man får hoppas att det stämmer!
men är det möte samma tid och plats nästa helg eller?

Jibbsession STHLM
va förbi å kika å kicken i backen såg helt ok ut, hoppas folk kan va så snälla att den får va..

Jag tycker det verkar som att många vill köra nästa helg också (det verkar ju som att snön kommer finnas kvar) så det är väl bara å samordna med en tid igen

Jibbsession STHLM
Bibblan öppnar 12, så om man vill kunna köra den railen bör man väll vara tidigt igen? Kanske typ Söndag
10:00? Några förslag?

Jibbsession STHLM
Jag var där idag och åkte igen.
Kicken fanns kvar vid bibblan (efter stängning).
Det där med att köra före det öppnar låter bra!

/frandfors, inte wannabe-jibber

Tillbaka
Topp