Jibbskidor för "nybörjare"

chappehhh

Ny medlem
Tjena

Jag vet att det finns "liknande" trådar som denna, men jag kände att jag ville skapa en ny för att få svar speciellt riktade mot mig (känns alltig bättre). Haters gonna hate.

Iaf.

Jag är kille på strax 19 bast som är ute efter ett par twintip jibbskidor som passar bra till en nybörjare.
Längd: strax över 180
Vikt: strax över 70

Jag vet i stort sätt ingenting om skidor, varken vad det gäller längd eller märken osv.

Det som jag söker är då lite olika alternativ på skidor i olika prisklasser, gärna från låg till medel, inget svindyrt.

Sedan undrar jag hur det är med bindningar och så, hänger de oftast med när man köper skidor eller köper man dem separat som med pjäxorna??

Tack som fan för svar!!

Mvh Filip

Är det tänkt att du bara ska åka park? Isf är Salomon suspect 176cm med griffon kanske ett alternativ? Där har du en skida som är vänlig och du har samtidigt utrymme till att utväcklas utan att skidan "släpar efter". Likadant med bindningen. Du kan välja om du vill köpa skidan separat eller komplett med bindnigar. Det kan man med nästan alla skidor.
Lite billigare alternativ så har du K2s modeller.

Hoppas det var till någon hjälp, hare!

Senast ändrad:
Sen finns det nog sextitremiljarder trådar om det här ämnet så, nästa gång, sök innan du startar en ny tråd, tack.

R-R sa:
Sen finns det nog sextitremiljarder trådar om det här ämnet så, nästa gång, sök innan du startar en ny tråd, tack.
"Jag vet att det finns "liknande" trådar som denna, men jag kände att jag ville skapa en ny för att få svar speciellt riktade mot mig (känns alltig bättre). Haters gonna hate." läst??

köp ett par atomic punx från alpingaraget, man får med en helt ok bindning också! :) Skidorna är inte alltför dyra, för att vara nya ^^

Lånar tråden, jag har köpt k2 press och har bara åkt på gården ca 2-3 timmar och dom har redan farit bort det översta lagret ovanpå dom på 2 ställen. Det gör väll inget förutom att det är fult eller? Tror jag har råkats stöta i eller trampat med ena skidan över den andra och att järnkanten har rivit upp där, men borde den inte hålla lite?

Tillbaka
Topp