Jibpjux

Bo87

Aktiv medlem
Jibpjux
Jag funderar på att skaffa ett par pjäxor nästa år som man kan hoppa väldigt mycket i, vilka modeller är bäst? nu kommer säkert 1212 människor säga "Rossingol Freeride XX!!" bara för att många stjärnor kör på dom. :PPP

Jag har iof hört att Freeride X/XX ska vara bra dessutom Salomon Verse, några andra pjux som verkligen är bra för benhinnorna ??

Jibpjux
Välj ett märke som passar dina fötter - olika märken har olika passform - och köp sedan den styvaste modell som du har råd med. Styvare pjäxa ger snabbare respons och bättre kontroll över vart skidorna ska ta vägen.

Jibpjux
säger det samma. mjuka boots är bara för glidare :PPPPPPPPPPPpppp

testa salomons pro model. ganska håprd, byggdd för att hoppa osv .D

Jibpjux
jag har hört att HEAD freeride 9.5 ska vara bra. Inte för att Jon Olsson (nästan) kör på dom, och jag har aldrig testat dom. Men de ska vara bra har jag hört...

Jibpjux
du får ju testa dig fram. men själv har man ju salomon pro modell och den är sjukt skön, men du BÖR I VILKET FALL KÖPA TILL EN FORMGJUTEN SULA FÖR TYP 500:-. FÖRSLAG PÅ SKÖNA BOOTS: SALOMON PRO MODELL,TENEIGTHY. HEAD JON OLSSON SKO ÄR BRA. TESTA DIG FRAM HELT ENKELT ALLA HAR JU OLIKA FÖTTER.

Jibpjux
är det inte hela innerskon som formjuts? om inte, kan jag bara sätta i en sula i mina salomon performa och köra?

Jibpjux
man kan gjuta både sula och hela innerskon. men en innersko är betydligt dyrare..

gå till en BRA skidaffär (som helt inriktar sig på dig som kund, dvs typ alpint, alpingaraget, hanssons i åre osv) där dom kan sina grejer, och så får dom kolla in din fot. dom kan säga vilken pjäxa som passar din fot osv, annars slutar det i värsta fall med att du åker sämre med din nya pjäxa, och det vill du ju inte.

har själv ganska bred fot, och kör med head fr 10.5, tycker dom fungerar suveränt.

lycka till..

Tillbaka
Topp