jibskate

jibskate
sånna skis har jag. hur sköna som helst, stört mycket lättare att snurra med såna än med vanliga twins. buy it!

jibskate
Det är inget driveri utan helt seriösa saker.
Det är nästan lika stort som jibbingen bara att inte så många av oss skidåkare känner till den sporten.
Finns även endel grymma filmer med såna här skidor där som sätter riktigt spektakulära trick!

jibskate
Underbart! Det är en stort framsteg inom skidåkning, att kunna ta sig sig från a-b med skidorna, och på vägen även jibba på olka saker! Innovativt! ;)

Och till fluffsurfarn: Jämför tricken av en inlinesåkare och en skateboardåkare vad som ser "lamast" ut så får de flesta nog en annan bild av det än den du har.

jibskate
Alltså! visst är det en cool sak men är ganska tveksam till att det är så kul efter nån timme! Har själv testat att droppa ett 3m dropp med längdskidor i skolan och det gjorde ganska ont i fötterna! det är ju ingen stabilitet i pjäxan direkt!

jibskate
nordling sa:
De som uppfann JibSkate måste ju slagit i huvudet jävligt hårt i något jävligt vasst.
lr sen orkar de bara helt enkelt inte bära på tunga jibbskidor och har nu hittat på en lättare version.

jibbskate kan lätt sättas i samma kategori som blades, nämligen avstjälpningsplatsen

jibskate
hahaha, men fatta va sköj om man är ute i fjällvärlden och går på tur... För, man brukar ju sällan gå på tur med vanliga slalomskidor... :)
Skulle nog kunna bli ganska farligt så fort man kommer till en backe... Har minnen från en solig dar i storlien för några år sedan... moahahaha

jibskate
JohanKristofers sa:
hahaha, men fatta va sköj om man är ute i fjällvärlden och går på tur... För, man brukar ju sällan gå på tur med vanliga slalomskidor... :)
Skulle nog kunna bli ganska farligt så fort man kommer till en backe... Har minnen från en solig dar i storlien för några år sedan... moahahaha
Don´t forget the "stighudar" hahaha så visst görs det turer allt!

jibskate
jag har alltid trott, och gör det typ fortfarande, att detta är ett stort skämt.. men vafan..

jibskate
Haha, trodde jag hade sett allt. Åker själv längdskidor så jag vet att det inte är så bekvämt att hoppa med. :P. speciellt då bara pjäxan sitter fasst vid tårna och att skidan är smalare än foten. haha.

jibskate
jibskate är faktiskt jäkligt mycket roligare än vanlig jibbing med tanke på att man kan hålla till på mer oåtkomligare ställen typ skogen eller mitt favoritställe storforsen.
dessutom så är dom i filmen faktiskt bra till skillnad på vad ni skriver. dessutom är man van med att åka skidor (och jag menar inte slalom utan riktiga skidor på längden) så gör det inte ont när man droppar från tre meter. dessutom kör dom flesta med piloter.

kolla dessutom denna film http://ski.nordebo.net/film.php

så sluta tracka på jibskate för det är så jävla mycket roligare än alpin jibbing och tracka fan int på oss för det är första året vi håller på med detta

jibskate
Jibskate Nah, eller... fan för det, det finns redan något med löshäl... TELEMARK! tänk om man skulle gå på tur med ett par sånadära skitsmala skidor.. skulle inte gå, det är därför finns det fetingar.. och tänk så fult det skulle se ut med sina baggy kläder på ett par smala skidor med sånadära längdskide pjäxor... det kommer inte att sälja... hejdå

jibskate
Sjogras sa:
Underbart! Det är en stort framsteg inom skidåkning, att kunna ta sig sig från a-b med skidorna, och på vägen även jibba på olka saker! Innovativt! ;)

Och till fluffsurfarn: Jämför tricken av en inlinesåkare och en skateboardåkare vad som ser "lamast" ut så får de flesta nog en annan bild av det än den du har.
med inlines kan man nästan bara göra volter, snurra, raila och handplanta saker, med skateboard kan du göra allt det, + flips +bonless... såå inlines är lamast

jibskate
Stjidran sa:
Sjogras sa:

med inlines kan man nästan bara göra volter, snurra, raila och handplanta saker, med skateboard kan du göra allt det, + flips +bonless... såå inlines är lamast
Jaa många saker!!! Jättebra! då antar jag att du tycker att jibskate är jättebra också, där kan man till och med lyfta hälen! Och så kan man åka långt snabbt också!!!!!!!!!!! Jämför jibskate med skidor och så ser du vad man kan göra flest saker på. Försvara dig.

Senast ändrad:
jibskate
Stjidran sa:
Jibskate Nah, eller... fan för det, det finns redan något med löshäl... TELEMARK! tänk om man skulle gå på tur med ett par sånadära skitsmala skidor.. skulle inte gå, det är därför finns det fetingar.. och tänk så fult det skulle se ut med sina baggy kläder på ett par smala skidor med sånadära längdskide pjäxor... det kommer inte att sälja... hejdå
Jag håller med dig.. asså, att gå på tur med såna i puder? ._^ + att dom klarar nog inte att få en repa, och fan va lätt man måste stuka foten i sånadär pjäxor

Tillbaka
Topp