Jobb i Whistler?

• Trådstartare Trådstartare user35807
  • Start datum Start datum
U

user35807

Guest
Jobb i Whistler?
Har tänkt säsonga i Whistler i vinter. funderar av vissa anledningar på att åka över i början av februari. hur är möjligheterna att få ett vettigt jobb då? och är det stor skillnad mot om man åker i slutet av december?
finns det någon som helst möjlighet att fixa jobb innan man åker dit, och hur går man i sådana fall till väga?

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Jobb i Whistler?
Behöver man inte arbetstillstånd för att få jobba i Kanada och för att få arbetstillstånd behöver man väl intyg på att man kommer ha jobb när man kommer dit...har för man det iaf. kan ha fel...

Sök lite forumet, står allt du behöver veta!

Jobb i Whistler?
Jag har sökt så mycket som är möjligt i forumet och har fortfarande inte svar på mina frågor!
Angående arbetstillstånd så går det ordna även utan intyg, om man visar upp tillräckligt stora ekonomiska tillgångar!

fler svar tack!

Senast ändrad:
Jobb i Whistler?
Det finns alltid jobb. Dock inte de bästa kanske...Spagetti Factory behövde diskare hela säsongen. Folk jobbade en vecka max innan dem fick nog...Subway sökte folk ganska länge osv...Så ja det går att få tag i om du inte har för höga krav. Diskare eller liknanade får du nog räkna med om du kommer så sent.
Stay chilled!

Jobb i Whistler?
Hej! Har ni funderat på att jobba i Jasper eller Banff? Det finns massor med lediga jobb i Rockies. Jag vet att Marmot Basin söker folk för tillfället för denna säsong. Tony (tony@globalpeoplesolutions) söker folk och hjälper till med visum. Ni kan gärna kontakta honom för mera detaljer och info.

Jobb i Whistler?
Hej igen! Märkte just att jag inte skrev en fullständig e-post adress för Tony :-/ Nytt försök, alltså den låter: tony@globalpeoplesolutions.ca. Han känner till jobbmarknaden i Rockies och vet hur det funkar med visum för svenskar. Det är bara att kontakta honom :-) Bor själv i Kanada sedan ett år och kan bara säga att det är toppen. Super upplevelse! Folk är vänliga och det finns jobb fast hur mycket, särskilt i provinsen Alberta, vilket betyder Jasper och Banff (Marmot Basin, Sunshine, Lake Louise etc.). Lycka till!!

Jobb i Whistler?
Oroa dig inte för mycket om jobb. Självfallet beror det på vad du har för kvalifikationer! Om du Har tänkt att dra till Whistler så är det BOENDE du skall oroa dig för! Redan förra vintern var det en hel del arbetsgivare som inte gav jobb om du inte hade boende! Och denna säsongen kan du kallt få räkna med att ta med kopia på kontraktet för att bevisa att du har boende hela säsongen! Det finns ALLTID jobb! Och som Cia nämnde. De skriker efter folk i Alberta! Nu har jag redan varit här ett år men hade jag gjort en ny säsong hade jag valt något annat än Whistler. Fördelar med att INTE välja Whistler; Bättre snö, lägre priser, vänligare locals, mindre folk. Lycka till oavsett!

Tillbaka
Topp