Jobb - St.Anton 2013

Brollen

Ny medlem
Jobb - St.Anton 2013
Tänkte jag skulle skapa en egen liten tråd för att gallra bland all informationen som man så härlgit bjuds på här :cool:

Jag är 20 år från Skåne och satsar på en lång säsong i St. Anton i år.

Jag är i full gång med att leta jobb men mina språkkunskaper fördröjer letandet som endast sker genom internet på distans. (Pratar dock helt okej tyska)

Min fråga är om det finns folk här som kan rekommendera olika Hotell, där man dokumenterat söker säsongs-personal till enklare jobb som diskare / städare / allt-i-allo osv.

Även restuaranger är av intresse, då jag är kille kan jag tänka mig att något serveringsjobb blir det inte, men lite fix i köket kan man ju alltid stå för :cool:

Så svara gärna med så "myket info ni har" om hotell / serveringsställen som söker säsongs-personal.

Mvh, Helt färsk freerider medlem :D

Jobb - St.Anton 2013
Även jag vore grymt tacksam för lite info, vi kommer åka ner och fixa boende samt jobb på plats. Vore därför kanon med lite konkreta tips på bra arbetsplatser osv. :D

Jobb - St.Anton 2013
här ska ni få en jäkla massa info killar:

deltidstjänster anlitas oftast på plats av hotell och restauranger då klassikern är att folk mailar och söker jobb och sen inte dyker upp för de fått något annat jobb. dra dit i slutet av nov, början av dec och lämna cv och knacka dörr.

Killar har alltid lätt att få jobb på SPAR, den ända matbutiken i stan, chifen där älskar svenska pojkar. Hon har även en lägenhet i byn för några av sina anställda så det är först i kvarn typ och tyska är inget krav då man enbart softar runt i mjukisar och pumpar upp varor på hyllor.

Herrn på rodel-alm diggar också svenska peeps, anlitar ca. 10 stycken runners per säsong och då jobbar man typ varannan dag. Rodel-alm kräver inte heller tyska då man inte tar hand om beställningar. Bossen kan dock vara ett as och förolämpa dig.

Hotel Post, Sport Hotel, BaseCamp(lunch och afterskiställe), Dorfstuben(restaurang), Krazy Kanguruh(afterski) brukar också ha jobb att erbjuda.

Om man inte vill hålla på med disk, plocka upp varor eller va runner så anställer alla ALBERSPORT RENT och INTERSPORT RENT personer som står i skiduthyrningen och i dörren för att hälsa folk välkomna. små tyska kunskaper krävs men ingen avancerad.

Wellness Zentrum anlitar bastu och gym vakter.

Krazy Kanguruh anlitar även 5 kängurus varje år som åker runt i kängurudräkter över hela berget och ska locka folk till stället. Typiskt skibumjobb, jobbet brukar dock fara och flänga mellan exakt allt och alla då det e kul en stund men blir rätt tjatigt efter ett tag.

ses i anton!

Jobb - St.Anton 2013
cajsaclemens sa:
här ska ni få en jäkla massa info killar:

deltidstjänster anlitas oftast på plats av hotell och restauranger då klassikern är att folk mailar och söker jobb och sen inte dyker upp för de fått något annat jobb. dra dit i slutet av nov, början av dec och lämna cv och knacka dörr.

Killar har alltid lätt att få jobb på SPAR, den ända matbutiken i stan, chifen där älskar svenska pojkar. Hon har även en lägenhet i byn för några av sina anställda så det är först i kvarn typ och tyska är inget krav då man enbart softar runt i mjukisar och pumpar upp varor på hyllor.

Herrn på rodel-alm diggar också svenska peeps, anlitar ca. 10 stycken runners per säsong och då jobbar man typ varannan dag. Rodel-alm kräver inte heller tyska då man inte tar hand om beställningar. Bossen kan dock vara ett as och förolämpa dig.

Hotel Post, Sport Hotel, BaseCamp(lunch och afterskiställe), Dorfstuben(restaurang), Krazy Kanguruh(afterski) brukar också ha jobb att erbjuda.

Om man inte vill hålla på med disk, plocka upp varor eller va runner så anställer alla ALBERSPORT RENT och INTERSPORT RENT personer som står i skiduthyrningen och i dörren för att hälsa folk välkomna. små tyska kunskaper krävs men ingen avancerad.

Wellness Zentrum anlitar bastu och gym vakter.

Krazy Kanguruh anlitar även 5 kängurus varje år som åker runt i kängurudräkter över hela berget och ska locka folk till stället. Typiskt skibumjobb, jobbet brukar dock fara och flänga mellan exakt allt och alla då det e kul en stund men blir rätt tjatigt efter ett tag.

ses i anton!
Guldvärt, bugar och bockar!! :D

Jobb - St.Anton 2013
jag jobbade på restaurang kirchplatzl i pettnue, riktigt bra alla kan engelska och dom gillar svenskar, där får man även tid till skidåkning.

Jobb - St.Anton 2013
wallbergstefan sa:
Jobba fan inte på Ulmer-Hütte i alla fall... Svartjobb för skitpengar... Partisk då jag fick sparken efter två dagar men ändå.
Vem har inte fått sparken från Ulmer-Hutte? Jag jobbade där en dag också, nice när det är fint väder + man får vara uppe på berget. Men allt annat suger.

Jobbade även som diskare/kökshjälp på Hotel Edelweiss, det var riktigt bra faktisk. Bra betalt, man jobbade från 16 till 21 cirka, så hade tid att åka skidor. Kocken pratar bra engelska också så det är ett plus. Sen tror jag det är absolut lättast att söka jobb när man kommer ner. Oftast får du jobb direkt om du är där tidigt.

Senast ändrad:
Jobb - St.Anton 2013
Även nattklubbarna Postkeller/Picadilly, Bobos(Härlig ägare) och Scottys(Endast engelsmän?) anställer allt från diskare till graderoben på plats.

Butikerna i byn anställer säljare om tyskakunskaperna är tillräkliga.

Burgerstop anställer i runda slängar 99% svenskar.

Nästan samtliga mindre hotell från Mooserkreuz över till nasserain anställer hjälppersonal till frukost buffè och städ.

Och såklart afterskierna uppe på bergen, sööök!

OBS 90% ansäller dessa tjänster på plats, många hjälper även till med boende.

Tillbaka
Topp