Tips för sökande av jobb i st.Anton

AmandaNilsson

Ny medlem
Tjenixen!

Kommer dra ner till st.Anton denna vinter med 3 andra tjejer och skulle behöva lite tips och trix av mer erfarna säsongare på både typer av jobb, hur man hittar de och söker de. Gärna bra arbetsgivare om det är någon som vill avslöja de hemligheterna ;)

Vi fyra söker efter jobb med olika antal timmar. Både heltid men även bara timanställning.

Sjukt tacksam för tips!

/Amanda

Säsongade i Anton förra året och var som ni lite oklar över vad man ska tänka på men det är rätt simpelt. Åk ner i tid, typ slutet av November. Skriv ut en bunt CVn, om ni kan tyska så skriv dem på tyska annars på engelska. Gå och lämna överallt, alltså ÖVERALLT! Var inte kräsna,, gå ej i grupp (!!). Skulle rekommendera att redan ha skaffat ett Österikiskt telefonnummer, då kan dem ringa er enkelt och det gillar dem! Om ni får ens lite respons, dvs de har jobb och kan tänkas vara intresserade i att anställa er, ligg i och hör av er. Jag jobbade på ett café mitt på centrala dorfstrasse med boende inkluderat men det krävdes att jag gick dit 4 gånger och frågade innan jag fick det. Samma gällde för ett flertal vänner. Ha klart för er vad ni vill, om ni vill ha boende så räkna med att jobba 6 dagar i veckan men om ni bara vill ha lite extra så finns det en hel del där man jobbar ca 3-4 dagar i veckan. Om ni bara vill jobba 3-4 dagar i veckan så se till att ha boende kirrat, de kommer inte anställa någon som inte planerar på att stanna.

Detta är såklart bara mina upplevelser av jobbsökandet så det kan ju skilja sig men vi åkte ner 4 stycken och alla hade jobb inom en vecka. :)

Tillbaka
Topp