Jobb utomlands

Valentinn

Ny medlem
Jobb utomlands
Orkar inte längre med sverige och vill ut i välden och resa och kanske slå mig ner nånstans.
nån som har några tips på vart/hur man kan söka jobb innan man ger sig ut så man slipper spendera alla pengar på boende under jobbsökningen . länder jag tänkt mig är ( usa . kanada . australien . thailand .österrike )

Jobb utomlands
varfor australien och inte NZ ? NZ har enligt mig betydligt mer att ge an gamla aus...framforallt i natur/ute liv/sport etc ;)..dessutom sa bor jag dar just nu :D kan rekommendera att kolla in couchsurfing.org ..bade for att fa kontakt med folk som bor i olika lander/stader och for att fraga folk pa de lokala forumen om jobb/bra stallen att soka jobb pa. Det e mitt tipps iaf..annars kan du ju alltid soka till nan universitet o ta nan kurs,fa csn och soka jobb..som student i manga stallen far du tillgang till en hel del formaner som hjalp med jobb sok och resurser etc ;)

Jobb utomlands
Länderna i början pa listan är ju utanför EU vilket gör det lite krangligare med arbetstillstand, har iof ingen aning hur svart det är - EU är iaf lättare.

Skall du söka mer tillfälliga och/eller enklare jobb har jag ingen aning hur men om det är lite mer advanced da är det nog bara att sätta dig och skicka CVs till alla relevant poster du hittar pa typ Monster och liknande.

I och för sig är det kanske enklast när det gäller enklare jobb att hitta nagot där du kan dra nytta av svenskakunskapen dvs nagon som behöver en svenne - exempelvis Blue tomato söker ju ofta folk och ibland har man sett att de har sökt folk där det varit meriterande med sprakkunskap som svenska bl.a. - iof antar jag att de vill ha tyska da ocksa sa da aterstar ju fragan hur mkt tyska de kräver jämf med vad du har med dig.

För övrigt - bra tänkt :=D hoppas du hittar nagot bra och kul!!!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp