Jobba svart i franska alperna

Freyda

Medlem
Hej! Jag har en vän som är över 30 och från Kanada. På grund av åldern kan hon inte få jobbvisum i europa. Hon är just nu i Sverige på ett jobbvisum men vill gärna resa ner till franska alperna över vintern. Jag vill gärna räcka henne en hjälpande hand men har ingen erfarenhet alls av svartjobb. Varken i sverige eller i något annat land heller för den delen..

Finns det någon skatte-ligist därute som har lite erfarenhet i detta ämne? Är det svårt att få tag på arbete "off the book"? Vilken är branschen man ska söka sig till, städning? Tips och trix?

Vi skippar moralpratet om att betala skatt och fördelarna med att jobba försäkrad osv.

Mvh Frida + Friend

:D bästa tråd-överskriften på länge!

"Även om jag Skulle" veta något om saken så har både du å jag FRA å därmed SÄPO på oss ganska så fort så att...nej helvete också, det är nån som kikar in genom mitt fönster, lycka till måste dra... *springer* slääää'p meeeeiii........

Alla jobb där du inte syns är ok, så skippa bartender, servitris och liknande. Det är min erfarenhet efter att ha jobbat åtta år i Frankrike. Men risken är liten att åka dit även i baren så kör så det ryker.

Tillbaka
Topp