jobba i alperna! hjälp?

louie2

Ny medlem
jobba i alperna! hjälp?
Kan någon hjälpa mig med hur man ska gå till väga föra tt fixa jobb i alperna? Har inga direkta krav på vilket ställe jag ska vara på men vore tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH// calle

jobba i alperna! hjälp?
antingen d eller så tar du å mailar eller ringer innan säsongen drar igång, aug sep om du vill ha ett jobb klart när du kommer ner! Om du inte fixar jobb innan så är ett tips att åka ner ganska tidigt, innan säsongen drar igång eller efter nyår, fler jobb å många som får sparken då!

jobba i alperna! hjälp?
hej Calle! antar att det är din första säsong, jag gjorde min nu i vintras i val Dísere å senare i Courmayeur.. det gick la sådär i början kan man säga! det är mycket som man hade önskat att man vetat innan. jag kan bara tala utifrån mina egna erfarenheter men hoppas du får lite bra tips! antingen åker du ner astidigt precis när allt öppnar eller så bör du komma precis när högsäsongen drar igång.. det är då alla nyrekryteringar av personal sker! det är bra om du kan språket i landet framför allt om du vill till frankrike.. skiv ett CV innan du åker ner och lämna det på ALLA ställen du kan tänka dig! kolla på anslagstavlor på alla supermarkets och ge aldrig upp!
RIGHT PLACE RIGHT MOMENT! glöm aldig det..

jag sökte jobb på barer å allt möjligt! fick senare ett städjobb som var rätt okej faktiskt. gick reseledarkurs för STS i höstas efter en månad i Vallan behövde dom mig i Courmayeur så jag åkte dit.. så det löste sig för min del, min lärdom är att inget blir som man tänkt sig men man måste va beredd på skitjobb å tunga perioder ibland! lycka till.. kram josie

jobba i alperna! hjälp?
mitt personliga tips är att jobba mycket innan och skita i att jobba där nere.. då missar man inget som man kan gå miste om annars. man vil ju gärna inte jobba när det kommit 50 cm puder under natten. rekomenderat startkapital om man ska till frankrike är väl ca 30-40k om man har utrustning.

om man ska envisas med att jobba så är det som det är sagt, bara att glida runt och säga "hej, kan jag få jobba här?"

Tillbaka
Topp