Jobba i Canada?

johan345

Ny medlem
Jobba i Canada?
Hej

Jag och en polare hade tänkt åka till canda för att få uppleva lie bra åkning. Dock håller inte budgeten för att bara åka utan vi måste hitta varsit jobb också :( Hur svårt är det att hitta något om man bara åker ditt? har alla papper fixade men saknar jobb. Vilka orter är lättas att hitta jobb i?

Jobba i Canada?
Jag hade nog satsat på att ta kontakt med företag i närheten av vart ni vill åka mest? Känns som att det kan förstöra hela resan om ni jobbar någonstans där ni kommer vara besvikna på åkningen. Men kolla innan, de flesta anläggningarna anställer fortfarande så kolla deras hemsidor, men det är mest riktiga skitjobb men det kanske inte gör någe om man får gratis liftkort och kanske personalboende? Jag jobbade i Sunpeaks för ett par år sedan, bästa jobbet jag någonsina haft. Fick åka puder/park 5 dagar i veckan och få betalt för det.

Jobba i Canada?
Vi är väll mest intresserade av ställen rung Banff och whistler men är egentligen öppen för det mesta, bara vi yckas få bra åkning och ett jobb liksom. Funkar det att bara maila och få jobb på det sätter eller är det lättare när man väll är där?

Jobba i Canada?
combatspenat sa:
Jag hade nog satsat på att ta kontakt med företag i närheten av vart ni vill åka mest? Känns som att det kan förstöra hela resan om ni jobbar någonstans där ni kommer vara besvikna på åkningen. Men kolla innan, de flesta anläggningarna anställer fortfarande så kolla deras hemsidor, men det är mest riktiga skitjobb men det kanske inte gör någe om man får gratis liftkort och kanske personalboende? Jag jobbade i Sunpeaks för ett par år sedan, bästa jobbet jag någonsina haft. Fick åka puder/park 5 dagar i veckan och få betalt för det.
Vad var det för jobb?

Jobba i Canada?
Jag jobbade som snowboardinstruktör. De har ju en helt annan syn på "snowboardskola" i Kanada inte som i Sverige där man tror att man är fullärd när man kan länka ihop tio svängar i rad. Utan där vill man fortfarande utvecklas och de flesta klienterna jag hade var avancerade då de använder ett typ av rankingsystem där högutbildade instruktörer egentligen får välja och vraka i vilka lektioner de ska hålla i. Bästa tipset: Skaffa Examen och ISIA!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp