Jobba i liften

Jobba i liften
gillar man va ute är det bra.sen kan man ju va hur bakfull som helst nästan.ibland är det ju sol då kan man stå och steka och ragga teens.skoter får man köra med.men annars är det rätt dött kallt och jävligt inget folk och dåliga arbetstider.jobbar ju bara när backen är öppen.

peace!

Jobba i liften
hur kul är det att stå och hjälpa dryga och feta turister med liftbygeln när det är kanonväder och dina arbetspolare glider förbi gång på gång efter ännu ett grymt åk? nä, de enda jobben som gäller när man säsongar är kvällsjobben, och först och främst barjobb. visst, det är slitigt, högljutt, och grisigt ibland men det är bra med dricks och du kan åka varje dag. kanske inte hela dagen, men åtminstone några timmar. jag förstår mig inte på folk som kan jobba dagtid och behöver oroa sig för t.ex. väder på sina lediga dagar. idioti.

Jobba i liften
hur kul e det att stå i baren å hjälpa dryga fulla turister med att fylla på glasen när det e världens drag på stället å dina arbetspolare glider förbi gång på gång efter ännu ett misslyckat ragg? nä det enda jobbet som verkligen gäller när man jobbar säsong är lunchavlösare i liften. visst, det e soft, högljutt och inte så jobbigt alls, men du får skjuts av pistörerna vart du vill på berget och kan supa och åka varje dag. kanske inte hela dagen men åtminstone några timmar. jag förstår mig inte på folk som kan jobba kvällstid och behöver oroa sig för att t.ex. missa allt det roliga som händer på hela säsongen. idioti.

lunchare: välkommen till det bästa av två världar

Tillbaka
Topp